Hobby

:no_mouth:

Welkom! De Zeno zou ik zeker proberen (laten) maken.

Wil het wel proberen maar ben eerder een liefhebber. En die topic tja, is wel zo eerlijk om mij een keer van mij te laten horen. Ik wil de Zeno graag laten reparen maar heb hem in België gekocht lang geleden en hier heb je geen verkooppunten. Die kroon is dus wel gebroken. :weary:

1 like

Wellicht zit er iemand op het forum, die dit voor jou kan doen. Er zitten nogal wat handige Harries tussen…

Er circuleert ook een kaart (die iemand hier vast nog gaat invoegen) met horlogemakers ‘in de buurt’.

Welkom op dit forum.

Bij deze dan maar:

Er zijn er wel meer in België zover ik weet maar je moet even zoeken of apart topic voor openen.

1 like

Welkom

Welkom bij de club.

Dank heb er een gevonden dichtbij huis mijn dank watchsnob.

2 likes

Welkom en zoals je al hebt gemerkt is er via en op het forum veel voor elkaar te krijgen. Heb jij straks weer een puike Zeno :+1:

1 like

Welkom hier bij HF !

Welkom hier op het forum.
Verdiep je wat verder in hoe mechanische horloges in elkaar zitten en dan leer je al snel hoe je een opwindstift c.q. kroon kunt vervangen of repareren.
De suggestie van @vinwat om een keer bij hem een clinic te volgen ondersteun ik van harte. Zeer leerzaam!
Succes en plezier gewenst met het verder ontwikkelen van je horlogehobby.

637098695551100000

1 like

De opwindstift is wel vervelend afgebroken bij de Zeno. Lastig om het laatste stukje eruit te halen.
Verder zou ik bij de Zeno ook zeker een passende band zoeken, deze is een paar millimeter te smal, dat is vragen om ongelukken, voor je het weet ligt hij een keer op de grond.

3 likes

Heb je gelijk in maar die zat er toch op bok de koop.

Daar heeft @Jurgen helemaal gelijk in, het restant uit de kroon halen is in dit geval vrijwel ondoenlijk, uitboren uit de kroon is niet te doen zonder de schacht te beschadigen.
Een nieuwe kroon aanschaffen met of zonder logo.

Denk ik ook. Dank

Welkom!

1 like

En met een freesbank?

Wel, ik weet niet of je weet wat de functie is van een freesbank.
Maar ja, die zou je kunnen gebruiken om de rest van de kroon eraf te frezen, dan hou je vermoedelijk het restant van de stift, wat nog in de kroon zat, misschien over.

Laat ik dit zeggen ik werk voor een hydrauliek bedrijf Rexroth daar hebben wij frees machines maar die zijn te groot, wij maken daar hydrau units en cylinders soms met een diameter van 2,5mtr. Heb het wel gevraagd maar de klauw moet klein zijn en de frees ook. Bij ons kon het niet.