Hobbyist reparateur gevraagd

Beste Forumleden,

Na tig jaar van het niet dragen van horloges Ivm pols problemen nu toch weer eens proberen. 2 klokjes die van mijn vader waren geweest maar weer eens uit de la gehaald Vrij simpele dress klokjes. Een Sully Special en een AFAIR ( 1 doordeweeks en 1 voor het weekend…:wink: ) beide mooi plat en beide blijkbaar met een standaard incabloc uurwerk. Helaas stopte de Sully er na een paar dagen volledig mee en de Afair loopt onregelmatig…nu zit dat er natuurlijk in dat dit gebeurd bij klokjes van tig jaar oud…Maw wil deze graag laten nakijken door hobbyist die deze weer nieuw leven inblazen zodat ik deze nog een aantal met plezier kan dragen. En wil daar uiteraard voor betalen ( mits in het redelijke ) wie o wie woont in A’dam of omgeving en zou dit voor mij willen doen…? :roll_eyes:
Hoor het graag. :wink: Mvg

1 like

Misschien heb je hier wat aan?

Top :+1::wink: bedankt ga hier eens naar kijken!

Mvg

Vraagje…al zal dat lastig zijn omdat je niet achter de deksel kan kijken…maar wat zijn de gemiddelde kosten om deze te laten servicen?
De kaart geeft zo te zien alleen juweliers aan…die zullen wel steviger prijzen hanteren als bv een hobbyist denk ik zo…:roll_eyes: hetzelfde als erkende autodealer vs plaatselijke garage…gezien ik nog niet weet of het dragen gaat lukken Ivm pols wil ik de kosten wel leuk houden en het is ook weer geen omega, rolex of dergelijks…wacht nog even wat reacties af dan kan ik altijd nog beslissen. Maar nogmaals bedankt. Mvg

Overigens…kwam ook nog 2 nieuwe ongedragen ( in verpakking ) horloges bandjes tegen. Een originele Croco en Black Stingray in 20 mm. Helaas passen deze niet gezien 18 mm Even gekeken wat deze tegenwoordig kosten en schrok daarvan…tussen de €250,- / €350,- voor beiden…wellicht de bandjes ruilen voor een goede service van beide klokjes…? :roll_eyes::wink:

Je hebt krokobanden voor 80 Euro tot wel 400 Euro.

Die laatste zul je vermoedelijk niet hebben.

Daarbij zit op dergelijk spul een zeer mooie marge.
Geen horlogemaker zal je er zo’n bedrag voor geven.

Je hebt het over standaard incabloc uurwerkjes.
Incabloc is een schokprotectie, geen uurwerk.

1 like

Schrijf ook niet dat de Croco dat kost maar beiden. Heb je ook gekeken naar een Black stingray? Die zie ik staan van €175,- tot €275,- Maar goed het zijn fictieve bedragen en daar gaat het ook niet om. En begrijp dat een juwelier daar niet om zit te springen maar wellicht wel een hobbyist. :wink: En schrokprotectie…? Tja…ongetwijfeld voor mij zijn het gewoon uurwerken waar tandwieltje draaien…:flushed::roll_eyes:

Ik heb er een bij mijn Breguet. Daar heb ik veel minder voor afgetikt.

Tja deze bandjes waren destijds ongetwijfeld een fractie van wat ze tegenwoordig kosten…maar nogmaals debatteren over wat bandjes tegenwoordig kosten en waar jij ze voor koopt gaat het dus niet om…:roll_eyes: gaf ook aan wellicht een leuk ruilmiddel om mijn 2 klokjes voor te servicen…

Schokprotectie is maar 1 onderdeeltje en dat komt voor op hele standaard en hele exclusieve horloges.

Waar de service van een ETA 2824 vrij goedkoop kan, daar ben je voor een Piaget 9P1 heel wat meer kwijt. En o wee als er onderdelen vervangen moeten worden… (als je ze al aan kunt komen is het $$).

Wat betreft bandjes: prijzen die genoemd en geadverteerd worden zijn heel vaak dik overdreven en mensen in de branche weten dat.

Verwacht dus niet teveel ervan.

Verder: succes

Nou die Piaget heb ik in mijn geval gelukkig niet…wat ik zo kon vinden zijn het van die uurwerkjes waar er 60 van in een dozijn van zitten…:roll_eyes: dank je wacht de meldingen even af.

Fijne dag

Mvg

Wesselink en vreeker te alkmaar geven netjes ook een prijsopgave van de werkzaamheden en zijn mijn inziens erg goed geprijst

Die kaart geeft ook de niet prof’s op het forum. Wat verwacht je te betalen voor een service?

Zoals je heb kunnen lezen heb ik deze vraag al eerder gesteld en dus geen idee…of ben ik de enige op dit forum die z’n klokjes wil laten servicen…? :roll_eyes:

Ik ben tot nu toe tussen de 150 en 250 euro per horloge kwijt geweest, voor een regulier horloge zonder complicaties (op datum na).

En er was niets stuk.

Een snelle zoektocht op het net zegt dat het merk Sully verschillende uurwerkjes gebruikte. Durf je het aan het horloge open te maken en een foto te maken? Als je weet welk uurwerk erin zit, is er misschien onder de leden wel iemand die je kan helpen. Geldt ook voor dat andere horloge trouwens.

1 like

Nou heb beiden open gemaakt was een stevige klus omdat er geen uitsparing zat om de deksel te openen…uiteindelijk met een oud aardappelmesje en geduld beiden deksels open gekregen. Grappig gezien beide nagenoeg hetzelfde uurwerk nml FHF cal.72 21 jewels en FHF cal. 72-4 21 jewels ( datum? ) Kunnen jullie hier iets mee…? Zou volgens gegevens uit ca 1955 dateren. …correct? Zijn ze ruim een halve eeuw oud….:roll_eyes: hopelijk kunnen jullie hier iets mee…fijne avond.

Er zijn hier op HF genoeg leden die een servicebeurtje doen. Vraag @vouwfietser anders eens.

Lees even het begin van deze topic…dat zijn nagenoeg alleen juweliers…( kassa…)

Er zitten ook wat leden bij die servicen. Die paar leden zijn je enige optie.