Dat is te kort door de bocht als ik WUS lees…
The 4-digit “case number” or serial number can only be found on the following watches:
Cosmonauts Chrono / Chrono Alarm
Flieger Chrono / Chrono Alarm
Pilot Pro Chrono / Chrono Alarm
Spacematic Chrono / Chrono Alarm
The other “small” Fortis do not have individually numbered cases, with the exception of limited editions.
All B-42 watches do have individually numbered cases.
2 likes
Ik Fortis eens aanschrijven om te vragen hoe het echt zit.
1 like
Niet alle midden en entrylevel horloges hebben serienummers.
Sommige hebben het wel. Is niet per sé een Zwitserse aangelegenheid.
Soms staat er geen serienummer maar een modelnaam /nummer icm het exacte aantal geproduceerde modellen. Voorbeeld: Visodate/3346. Dan heb je de 3346ste die geproduceerd is van dat model.
Ik weet niet of je dat als een uniek serienummer kan beschouwen. Vaak is er geen exacte configuratie uit te halen. Qua uitvoering, kleur vd dial enz.
1 like
En dan te weten dat de net niet echt echte horloges van het Groene merk gewoon identieke serienummers hebben.
hoe belangrijk is dat nummer dan? Want er is ergens een met dat nummer die wel echt is.
Wat bedoel je met het “groene merk “ ?
Nogmaals weet ik zeker dat mijn Fortis origineel is en geen “mod”.
In die jaren werden serienummers nog niet altijd toegepast. Later gelukkig wel. De laatste jaren , vanaf 2020 wordt naast het serienummer ook een badgenummer ingegraveerd. Zeker belangrijk voor garantie, verzekering en nog andere zaken goed in kaart te brengen.
1 like
Oké. Duidelijk
. Bedankt. Ik het voor de verzekering goed in kaart brengen.
1 like
Het groene merk is een forumdingetje… Rolex.
Heb je een foto van je horloge? Ben wel benieuwd nu!
1 like
Ah top! Een 595.10.46.1 Ziet er top uit voor zijn leeftijd!
2 likes
20 jaar geleden, stond ik met mijn neus tegen de etalageruit bij een juwelier in Den-Haag aan om me aan de Fortis modellen te vergapen. Je weet wel, bij het pilotenhelm als display.
Nu heb ik er zelf een.
.
Het viel me op dat toen de euro werd geïntroduceerd, de prijzen in guldens gewoon naar euro’s werden berekend.
Maar dat ter zijde.
1 like
Zo is mijn liefde voor het merk ook begonnen in 1989.
Er zijn medio 2006/2008 wel de eerste prijsstijgingen doorgevoerd.,De prijsconversie welke je aangeeft kan ik niet bevestigen
Ach ja, natuurlijk. Duidelijk !
Ik zag de flieger modellen toentertijd, van fl.1200 ineens naar €1200 gaan. Echt bizar.
Volgens mij mocht dat nog niet een eens. Maar gebeurde wel.
2 likes
Ah ok. Dat kan ik me niet meer herinneren.
1 like
Fortis was daar niet alleen in. Meer merken van die klasse deden het.
1 like
Een ijsje van 1 gulden werd ook 1 euro.
Volgens mij hebben onze oosterburen dit toentertijd wel netjes gedaan, qua horeca prijzen.
1 like
Dat zal daar geweest zijn.
Bij Punte in Arnhem zijn of waren ze al lang AD van Fortis.
En de prijzen werden gewoon omgerekend en zelfs hele mooie aanbiedingen gezien daar.
Ik heb er 2 gehad. De chronograph en de uberdikke chronograph alarm. Laatstgenoemde maar snel verkocht voordat er een serice nodig was… 

3 likes