Ik heb van forumlid @Dao een mooi Diesel horloge overgenomen. Nu is de staalband te kort en heb geen schakels. Is er een mogelijkheid om de te verlengen? Anders band past niet. Alle suggesties welkom.
Ik ben bang dat er geen alternatief is. Wellicht is de sluiting te vervangen door een niet-originele langere sluiting, maar kan niet goed zien hoe de sluiting nu aan de band zit en wat de breedte is
Ik weet niet of het zal passen op deze sluiting, maar anders wellicht een clasp extender?
De sluiting is een normaal model, kun je vervangen.
Dank je, even kijken wat een clasp extender precies is.
Wilde ik ook suggereren, werkt perfect, is mijn ervaring! Google op ‘clasp extender’ geeft genoeg info, als ‘t goed is.
Vraagje moet het staal blijven of mag het ook een leren bandje worden?
Dus vervangen voor een in leer.?
Liever staal, ik moet eens kijken of ik er wel een lederen aan man zetten.
Horlogeband Diesel DZ1556 Staal 30mm
Is dit hem ?
Je zou ff hier kunnen kijken of het type nummer van je horloge doorgeven.
Nee deze:
Heb je hier iets aan ?
Diesel Vervangende Horlogebandjes - NYWatchStore.com
Als andere opties niet mogelijk zijn…
Als de originele sluiting aan twee kanten los kan dmv een veerpen, kun je de gehele sluiting vervangen (mits je de juiste maat kunt vinden). Bij sommige banden zit de sluiting aan een kant vast aan de band dmv een pen welke niet verwijderd kan worden. In dat geval kun je een clasp extender gebruiken (aan de kant waar de band wel los kan).
Dank je, de opties zijn beperkt. De band is bij de sluiting 26mm en als ik er leer aanzet heb ik 24mm nodig. Krijg je met die mode merken:partying_face:
Dank je, band is 26mm bij de sluiting😒
Oeh, dat wordt lastig. Dat is een afwijkende maat, de meeste sluitingen (en clasp extenders) gaan maar tot 24mm max.
Heb de band van de tuna can eraan gezet, die is 22mm, dus 24mm moet passen. Wat vinden jullie ervan?
Dit snap ik niet helemaal.
De band is dus bij de sluiting 2mm breder dan de lugmaat?
Eigenaardig.
Dat heb ik nog nooit gezien.
Duidelijk.
Je zou nog een gevraagd advertentie kunnen proberen in het lichtblauw.
Anders zal het toch een speld/hooiberg verhaal worden.