I don’t care a damn.
Grootste 49mm, kleinste 33mm op een 17.5cm pols.
Zolang het bandje maar bol staat…
Ik draag horloges van 31 tot 48mm, op een pols van 18,5. Who cares joh, als je er zelf maar blij van wordt…
Voor we geïnteresseerd was, de Tissot na een nieuwe batterij en bandje:
De Tissot is wellicht niet te klein, maar het bandje is volgens mij wel te kort. Ik zou een witte hand krijgen na een uur, en die is normaliter bruin.
Maar wellicht ook wel.
Mijn sweetspot is tussen de 36 en 39mm.
En heb dezelfde maat pols.
Mijn eerste sub-40mm was geboren uit noodzaak. Ik had een horloge met een ETA7754, schitterend uurwerk maar de kast was in het echt zum kotzen. Echt, walgelijk. Moest dus een andere kast vinden met wijzerplaat die paste en dat werd een 29mm plaat in een 38mm kast. Eigenlijk de Tutima 793 kast. Maar dat droeg zo makkelijk, licht, compact en toch compleet, dat paar maanden later er een 38mm Eberhard volgde, een 40mm IWC, 41mm Porsche Design, en uiteindelijk, een 37mm Revue Thommen. Ik kwam van de 51mm Oris Prodiver… Draag die laatste nog steeds regelmatig maar die kleintjes, boy oh boy wat prettig en tof en cool.
Bandje zit veel te strak en het zou ook iets verder naar voren mogen, ik vind het zo niet mooi staan.
Het horloge en het bandje zijn wel mooi, zet het even iets losser en naar voren en dan zie ik graag weer een foto tegemoet,