Hoe noem je dit soort bandjes en waar kopen jullie ze?

Beste forumvrienden,

Voor mijn Bell & Ross ben ik opzoek naar dit type / stijl bandje. Ik heb geen zin om Bell & Ross geld hiervoor neer te leggen (120,- voor een elastisch bandje? :sweat_smile:) dus ik probeer online verder te zoeken naar een un-branded versie.

Hoe noem je dit type bandje en heeft iemand hier een plek waar ze kwalitatief goede verkopen?
Bij voorkeur niet Aliexpres etc. maar ook niet het andere uiterste van 120,-.

Bedankt!

3 likes

Is een heel topic over … ff kijken of ik het zo vind :thinking:

Maar er zijn er volgens mij meer …

5 likes

Ja graag! Ik kon het 123 niet zo snel vinden hier! (Misschien ook omdat ik dus niet weet op welke term ik moet zoeken haha)

1 like

Zo noem je ze:

https://www.bellross.com/en-gb/accessories/straps/VINTAGE-STRAPS/GREY-BLUE-NATO-ELASTIC-STRAP

1 like

Deze heb ik natuurlijk gezien (daar komt de afbeelding vandaan). Ik bedoel meer; dit zal wel een “type” band zijn, net als een Nato, Zulu, Tropic, etc.

Ik wil graag weten hoe dit soort banden heten zodat ik het ergens anders dan bij B&R kan aanschaffen, waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Rond de €75 voor goede kwaliteit en soort van “op maat”

2 likes

@anon98360732EV was sneller, maar hier moet je wezen. @Zulu is de elastische eindbaas.

4 likes

Noem je dit soort band dan dus een “MN strap”? Of is dat ook de merknaam?
Volgens mij wordt de Tudor Pelagos FXD ook geleverd met zo’n type band.

2 likes

Super, thanks!

Zij noemen het zelf een NATO elastische band band; staat in de link. Ik zou het ook zo noemen. :slightly_smiling_face:

2 likes

Oh ja, ik heb er 2 van AliExpress en die zijn echt heel oncomfortabel. Ik koop regelmatig leuk spul bij Ali maar dit is echt ruk. Stug schurend elastiek.

1 like

MN staat voor marine nationale (franse zeemacht), waar dit type bandjes ooit gemaakt werd van de elastische banden van parachuten, als ik me niet vergis. Erica’ s original is dan weer een merknaam.

1 like

Erika’s MN is goede kwaliteit, €75,-, met print €85,-. Lengte afhankelijk van polsomtrek, ruime verstelbaarheid, veel comfort. Hieronder een op Precista.

4 likes

Ik heb zelf een erika’s die zit super comfortabel die was in de tijd dat ik die kocht maar €50 dus ze is wel omhoog gegaan in prijs. Persoonlijk vind ik die dus super fijn.

Van ali ook eens een deel laten komen die minder comfortabel zijn.

Echter was er één bij van de 5 wel super fijn. Misschien luck of the draw maar die maakte de aankoop dan wel weer oke.

1 like

Yes dit wordt in de regel een MN strap genoemd.

2 likes

Mooie band! Kun je er mee zwemmen? Zo ja, hoe snel drogen ze?

1 like

Nooit mee gezwommen, ik ben niet zo’n zwemmer. Maar lees wel dat ze snel drogen na wassen of zwemmen.

2 likes

ik zwem er sporadisch mee. Dat kan gewoon. Chloorwater zal ze uiteindelijk wat lichter maken denk ik en buiten water lijkt me niet echt handig voor de hele lichte versies. Die zullen grauwer worden van kleur.
Wassen kan ook in een wol/handwas.
Al met al; het is textiel, dus dat zal sneller verkleuren dan staal of rubber.

1 like

Dat valt tegen hoor op je 38e :joy:

Anyway, zwemmen, caipirinha of mojito…dit ding kan alle soorten vocht aan. Ze verbleken wel enigszins bij zeewater en zonneschijn.

2 likes

Ik heb er onlangs 1 besteld bij 4cwatches in Frankrijk. (1 kleur mogelijk)

Prima kwaliteit!!!

Qua comfort niet de beste dag uitgekozen, met deze temperatuur is geen enkele band heel comfortabel na een aantal uur is mijn ervaring. Maar heb het horloge vandaag bijna de hele dag met plezier gedragen.

2 likes