Hoe precies loopt een monster?

Mijn monster (een week in mijn bezit) loopt nu 15 seconden achter. Toen ik hem kreeg liep hij (toevallig) precies gelijk met mijn radio controlled wekker.
Vandaag voor het eerst pas een andere klok om gedaan.

Heeft iemand enig idee wanneer Seiko van 7s26A is overgegaan naar 7s26B?

Ik heb twee Seiko’s met een A-uurwerkje in huis, en die lopen beide behoorlijk nauwkeurig.

Paul G. Schreef:

Heeft iemand enig idee wanneer Seiko van 7s26A is
overgegaan naar 7s26B?

Januari 2006

Volgens mij zomer 2007

Wat ik me afvraag, voor de kenners hier,
Hoe zit het ermee als je bijv. het monster in het weekend niet draagt?
Moet je hem dan vb maandag weer afstellen op juiste tijd? Ik heb kinetics gehad, auto relay ook, en daar was het niet echt een probleem.
Dat vind ik wel een nadeel van het monster als je hem constant om moet hebben.

Ik weet nog niet wat de gangreserve van het monster is maar dit probleem heb je natuurlijk bij elke automaat. Bij een tijdje niet dragen staat het stil en moet je het weer op de juiste tijd instellen wanneer je hem weer gaat gebruiken.
Er zijn horlogekisten te koop, speciaal voor automaten, die regelmatig ronddraaien zodat ze altijd blijven lopen.

watchwinder, zoek maar op google

kubang Schreef:

Inderdaad ik heb concurrentie. Mijn ZENITH loopt
de ene dag 0,5 sec. voor en de andere dag 0.5 sec.
achter . Jouw monster loopt dus stukken beter.
Loopt hij over veertig jaar nog net zo goed?

Hoe weet die wanneer het de ene dag is en wanneer de andere dag? :S En raakt die met een schikkeljaar niet erg in de war? :wink:

Ok maar zonder watchwinder?
Ik neem aan dat sommige mensen meerdere horloges hebben, ik in ieder geval wel;-)
Moet je hem dan elke keer afstellen? Na het weekend bedoel ik bijv.

Hallo,

Ik geloof dat ze een gangreserve hebben van 40 tot 48 uur. (ik weet het niet, ik heb hem nog niet afgehad:D)

Dan kan dus het klokkie net een weekend af!:#

Met vriendelijke groet,

Herman

Tja,heb er jaartje geleden eentje gehad.Begon na 3 maanden opeens uur voor te lopen per week…
Omgeruild voor Sports 5,die loopt prima.Zal wel toeval geweest zijn,verder nooit
problemen mee gehad.

Alesi Schreef:

Ok maar zonder watchwinder?
Ik neem aan dat sommige mensen meerdere horloges
hebben, ik in ieder geval wel;-)
Moet je hem dan elke keer afstellen? Na het
weekend bedoel ik bijv.

Wat is er nu leuker voor een horlogegek om je horloge op te winden en/of op tijd te zetten:D

Ja, ik zie het probleem ook niet echt. Even gelijkzetten is toch zo gebeurd?

Ben een beetje kieskeurig als het daarom gaat, teveel moeite om elke keer weer de tijd te moeten afstellen.
ga denk ik voor een BFK

BFK plus is iets te groot :wink:
BFk is iets minder opvallend…