Zwaarste 105g, lichtste 48g
Vandaag ook maar eens de SKX met Miltat oyster op de weegschaal ,deze is dus 55 gram zwaarder dan de Sixty Five . Dan denk je dus het is maar een half onsje maar dat voel je echt
Ik denk dat het gewicht toch voor veel mensen van belang is… althans bij mij is het steeds belangrijker geworden! Een aantal jaren geleden had ik nog geen probleem met de Planet Ocean 45,5 met dik 200gr! Nu draag ik liever horloges met 41-43mm en liefst ruim onder de 200gr!
Dus misschien kunnen we dit onderwerp ietwat uitbreiden, en als raadgever laten dienen voor alle die graag willen weten wat een horloge weegt! Daarmee heb je alvast een idee of dat klokje interessant is of juist niet!
Daarom hier nog een paar meer horloges op de weegschaal
TAG Heuer Aquaracer 41mm automaat
Sinn 857 UTC
Bell & Ross GMT
TAG Heuer Carrera
Persoonlijk vind ik een zwaar horloge wel lekker. Daarom ook het liefst dikke stalen banden, heerlijk.
Het zinnetje " je voelt niet eens dat je een horloge draagt " gaat er bij mij niet in. Daarom ook bv geen nato of rubber, en zelfs leer (hoe mooi ook) heeft het voor mij al lang niet meer. Dan maar geen " sjiek " horloge.
Van licht naar zwaar, zijn alle drie favorieten, de Tudor draag ik wel het meest. De Breil draag ik als we gaan offroaden, lekker licht en krasbestendig (titanium), en de Seiko heb ik nog maar net.