Hoeveel horloges telt jouw collectie?

Mijn eerste horloge: Fossil JR-7710. Doet het nog steeds goed, al mag hij een schoonmaakbeurt hebben.

Pulsar quartz

Elgin zakhorloge uit jaren '30

Meistersinger Limited edition 2014

Glycine Airman 2000

Laco Friedrichshafen

Seiko Blumo SBDC003

Stowa Seatime

Marina Militare

Seiko Shogun SBDC0029

Bulova Accutron 218

Rider Bauhaus

Seiko Kinetic GMT

4 likes

@pverstraten Mooie en zeer diverse collectie. Leuke en duidelijke foto’s ook.

Wat betreft mijn eigen collectie
 tsja, dat zijn er eigenlijk een heleboel. Veel te veel om allemaal hier te laten zien. Er zit overigens niks kostbaars bij, de meeste zijn (jong) vintage, 50’er tot 70’er jaren. hebben een gemiddelde aanschafprijs van zeg eens 15 piek (leve de Rikketik), zo’n 75 % is mechanisch. De meeste zijn functioneel, hoewel ze niet allemaal even geweldig goed lopen, maar sommigen wel. Ik schaam me er niet voor te vermelden dat er ook een aantal Chinezen tussen zitten waar ik veel plezier van heb en zelfs complimentjes over krijg (weten die leken veel
 :slight_smile: ).

Ik heb groot respect voor diegenen hier op het forum die het voor elkaar hebben met een top collectie van 4 of 5 hele mooie klokken waar ze serieus in hebben geïnvesteerd. Maar ik ben nu eenmaal een fervent verzamelaar: horloges, vulpennen, pinguïns, oude matchbox autootjes, bonsai boompjes en héél veel boeken. Nee, ik bewaar géén oude kranten en oude kattenvoer verpakkingen.

Ik kan me niet zulke enorme bedragen veroorloven en houdt misschien meer van het ‘op jacht zijn’ en steeds weer wat weten te vinden dan dat het allemaal heel kostbaar moet wezen. Ik hou wel van kwaliteit, maar dat is een rekbaar begrip. Ik geniet van het opknappen van en knutselen aan die dingen en hou vooral ook van de verhalen die vaak achter die ouwe spullen zitten en net als veel horloges, veel vulpennen en veel noem maar op. hou ik ook veel van veel mooie verhalen.

Ieder zijn ding, dit is het mijne en daar geniet ik van.

Groeten, Lex

6 likes

Ik herken mezelf wel deels in je bericht, voornamelijk dat de jacht leuker is dat het daadwerkelijk bezitten en dragen van het klokje. Maar ik heb zelf totaal geen probleem om een klokje dan ook weer te verkopen. Het tikt toch aan al zijn het goedkope horloges. Als je je verzameling kleiner maakt komen er weer een hoop fondsen bij voor iets nieuws leuks. In ieder geval budget om een hoogwaardiger horloge te kopen. Ik heb het afgelopen half jaar meer dan 30 klokjes gekocht in het totaal maar slechts 8 in mijn bezit op dit moment en daarvan staan er weer 3 te koop :slight_smile: Ik draag liever een paar toppers dan dat ik een grote collectie heb die ik niet draag. En binnen die paar toppers kan wel flink geflipperd worden :smirk:

@ Koekoek : Je hebt helemaal gelijk. Maar ik ben gewoon niet zo’n flipperaar. Deels komt dat omdat ik vaak toch moeilijk weer afstand kan doen van dingen, maar vaak ook omdat het er gewoon niet van komt. Het gekke is dat me dat wel lukt met (vintage) vulpennen, waarvan ik ook een aardige collectie bezit. In de loop der jaren heb ik daarvan veel meer pennen verkocht dan het aantal wat ik nog steeds in mijn collectie heb. Misschien komt dat omdat ik al wat langer met vulpennen werk, maar ook omdat ik daar actief ben op enkele internationale fora, en het ‘werkgebied’ (zowel bij kopen als verkopen) daar dus wat groter is. Met name bij Amerikaanse vulpenliefhebbers is er veel belangstelling voor Europese vintage, met name van voor 1950 vulpennen, daar doe ik dan ook mijn voordeel mee. Op de een of andere manier blijven de horloges voor het grootste deel gewoon bij mij ‘hangen’. Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe dat komt. Ik moet er maar eens aan geloven een flink aantal opzij te leggen die eigenlijk wel weg mogen. Wie weet, hou de horlogemarkt in de gaten! (tot nu toe ooit één keer een verkoopje gedaan hier).

Nou hier is een globaal overzicht.
De kast

Meest gedragen zitten in de horlogedozen.

Minder gedragen in de mappen

En dan nog NOS binnenwerken, binnenwerken voor stukken en horloges voor opmaak en of stukken etc.

En NOS kasten en onderdelen, boven is alles nieuw voor het model bulova a17a militaire horloges, cases, en onderdelen in blisterpacks met military approved seals.

En dan zijn er nog redelijk veel doosjes met onderdelen etc niet op foto.

Mvg
Lode

12 likes