@pverstraten Mooie en zeer diverse collectie. Leuke en duidelijke fotoâs ook.
Wat betreft mijn eigen collectie⊠tsja, dat zijn er eigenlijk een heleboel. Veel te veel om allemaal hier te laten zien. Er zit overigens niks kostbaars bij, de meeste zijn (jong) vintage, 50âer tot 70âer jaren. hebben een gemiddelde aanschafprijs van zeg eens 15 piek (leve de Rikketik), zoân 75 % is mechanisch. De meeste zijn functioneel, hoewel ze niet allemaal even geweldig goed lopen, maar sommigen wel. Ik schaam me er niet voor te vermelden dat er ook een aantal Chinezen tussen zitten waar ik veel plezier van heb en zelfs complimentjes over krijg (weten die leken veel⊠).
Ik kan me niet zulke enorme bedragen veroorloven en houdt misschien meer van het âop jacht zijnâ en steeds weer wat weten te vinden dan dat het allemaal heel kostbaar moet wezen. Ik hou wel van kwaliteit, maar dat is een rekbaar begrip. Ik geniet van het opknappen van en knutselen aan die dingen en hou vooral ook van de verhalen die vaak achter die ouwe spullen zitten en net als veel horloges, veel vulpennen en veel noem maar op. hou ik ook veel van veel mooie verhalen.
Ieder zijn ding, dit is het mijne en daar geniet ik van.
Ik herken mezelf wel deels in je bericht, voornamelijk dat de jacht leuker is dat het daadwerkelijk bezitten en dragen van het klokje. Maar ik heb zelf totaal geen probleem om een klokje dan ook weer te verkopen. Het tikt toch aan al zijn het goedkope horloges. Als je je verzameling kleiner maakt komen er weer een hoop fondsen bij voor iets nieuws leuks. In ieder geval budget om een hoogwaardiger horloge te kopen. Ik heb het afgelopen half jaar meer dan 30 klokjes gekocht in het totaal maar slechts 8 in mijn bezit op dit moment en daarvan staan er weer 3 te koop Ik draag liever een paar toppers dan dat ik een grote collectie heb die ik niet draag. En binnen die paar toppers kan wel flink geflipperd worden
En NOS kasten en onderdelen, boven is alles nieuw voor het model bulova a17a militaire horloges, cases, en onderdelen in blisterpacks met military approved seals.