Hoi weet iemand meer over dit zakhorloge

Heel erg bedankt ik zal het linkje gelijk doorlopen

1 like

2e Plaatje/merkje is van de kastbouwer vermoed ik, 3e plaatje het serienr., 4e plaatje zilvermerkje jaartal merkje en gehalte, de rest ook merkjes van ontwerp en fabrikant vermoed ik…

Heel erg bedankt

1 like

Graag gedaan :wink:

Vind u het een mooi horloge?

Ik heb het horloge in duitsland gekocht voor 100 euro is dat een redelijke prijs volgens u

Er zit een eenvoudig uurwerkje in, de staat is wel netjes en als de ketting er bij zat dan is het een redelijk bedrag, zelf zou ik het er niet voor hebben betaald maar u vond het 'm waard dus…geniet er van en laat 'm even schoonmaken en van verse smeermiddelen voorzien.

1 like

Zal ik doen heel erg bedankt voor u hulp

1 like

Breng 'm niet naar een juwelier want dat kost extra, zoek een horlogemaker die bekend is op het forum.
Die kun je hier vinden.

Succes!

Best een mooi uurwerkje :+1:, het is van het merk Orion.

1 like

Weet u ook uit welk jaar het is en het type ?

Het uurwerkje lijkt me de 1745 linksonder op de afbeelding, er zijn wel enkele kleine verschillen.
Bouwjaar is moeilijk te zeggen, deze uurwerkjes werden natuurlijk heel lang gemaakt,maar ik gok op ongeveer 1920.

Heel erg bedankt

Lijkt er idd op, dat doet de favor uit de alpina 230 serie ook net als de unitas uit de alpina 200 serie… of vergis ik me?

1 like

Hoi Frans, ik ben niet zo’n Alpina kenner, heb je foto’s. :smiley:

Nee joh, ik ook niet hoor maar zat ff te kijken op Ranfft bij Alpina 231 en 232,233 en 234 en de Alpina 270 serie met unitas werkjes vandaar… :wink:

1 like

Die lijken er veel minder op dan het Orion uurwerk, vind ik. :blush:

1 like

Np :wink:

1 like

Respectvolle antwoorden allemaal, zo kan het ook ! :grinning: