Nieuwe ‘Signature Ornament’.
Prachtig!
Had Michiel nog gevraagd of De Porceleyne Fles in Delft toevallig betrokkenheid heeft gehad met het ontwikkelen en produceren van de porcelijnen wijzerplaat, maar dit is volledig in house gedaan.
Fraai en origineel ontwerp! Mooie materialen.
Er wordt geschreven dat Holthinrichs het uurwerk ‘in-house’ heeft gemodificeerd, kan iemand mij verlichten met hoe zij dat gedaan hebben? Ik hoop toch niet dat ze alleen de toegevoegde rotor bedoelen…?
Vandaag heb ik eens kennis kunnen maken met dit merk tijdens een interessante sessie bij een gerenommeerde juwelier (en tevens eerste dealer) in het midden van het land.
In eerste instantie was ik nu niet heel verliefd op de modellen. Dat ligt zeker niet aan het beeldwerk want dat hebben ze top op orde!
Eerlijk is eerlijk, na enkele verhalen achter de verschillende horloges, deze zelf te hebben gezien en, wellicht wel het belangrijkste van alles: de enorme passie van de oprichter Michiel… kan ik zeggen dat dit wel een heel tof merk is!
De Delfts Blue vind ik heel gaaf (en relatief betaalbaar), maar de Ornament Nouveau met zijn Eclipse dial, die donker wordt onder invloed van UV licht, vind ik helemaal fantastisch!!
Ik begin de gelukkige liefhebbers en eigenaren te begrijpen.