Toevallig gisteren ook weer een boekje binnen; Tissot catalogus uit September 1934:
Heeft er iemand een tijdmachine? Dan ga ik even een stalen 33.3 chrono halen voor 434 Italiaanse Lire
Toevallig gisteren ook weer een boekje binnen; Tissot catalogus uit September 1934:
Heeft er iemand een tijdmachine? Dan ga ik even een stalen 33.3 chrono halen voor 434 Italiaanse Lire
Het is zo lastig wisselen van euro naar de Lire van voor 1934
Wel leuk boekje denk ik om doorheen te bladeren. Veel plezier ermee.
Ja ik moet inderdaad eerst even op zoek naar de juiste Lires voordat ik in de tijdmachine stap. Ben bang dat ze m’n bankpas of creditcard niet accepteren daar in 1934
Vind dit altijd heerlijke tijdcapsules om bij weg te dromen
Ik heb er ergens nog 60’000 liggen, doe er voor mij dan ook een paar…
Juiste Lires voor 1934? Anders kom ik daar aan en word ik opgepakt voor valsmunterij. En ik denk niet dat ik graag een Italiaanse gevangenis in 1934 van binnen ga bekijken
Van voor 2000 in ieder geval.
En anders maak je een paar tussenstops om onderweg tegen oudere te wisselen
Ik weet niet of ze vandaag de dag beter zijn.
Inderdaad een interessante reis
Anders neem ik gewoon een klompje goud mee; maakt het niet uit of ik per ongeluk een paar jaar verkeerd uitkom
Bijzondere getallen. Kreeg je toen bijna 48 Zwitserse Francs voor je Gulden? En 7,56 Engelse Pond? Of begrijp ik deze getallen niet goed?
Andersom gok ik zo
Lijkt me ook niet logisch; dan zou die Tissot chrono van 434 Lire hier in Nederland 5458 Gulden gekost hebben
Krijg een beetje de indruk dat dit niet om wisselkoersen van valuta gaat. Ook omdat er steden genoemd worden, geen valuta.
Misschien is ebay wat makkelijker;
Voorlopig een prima deal; kan ik voor 7.5 Euro die chrono gaan halen
Voor 100 lire kreeg je toen 12 gulden en 57 en een halve cent. Een pond was 7.55 en een Belgische frank 34.585 cent.
Toen zat de klad er al behoorlijk in als je weet dat in 1914 nog gold 1Lit=1 Bef= 1 FFr
Alleen de Zwitserse frank heeft er iets van gebakken.
Vind het een rare tabel. Je gebruikt het getal voor Ponden dus op een andere manier dan het getal voor Lires. Voor mensen destijds wel leesbaar omdat ze ongeveer wisten wat die munt waard was, maar zonder verdere uitleg is dit nu lastig te interpreteren
Als je die tijdmachine hebt, mag ik die dan een weekje lenen? Er zijn nog wel wat zaken die ik dan wil regelen, misschien was er vroeger nog wel te praten over aandeeltjes Patek, Rolex en etc. Misschien een Simplicity kopen van Philippe Dufour, of een zakhorloge van George Daniëls… Ik zie mogelijkheden.
Ja je zou hele leuke dingen kunnen doen met een tijdmachine
Altijd leuk, een goed boek om de innerlijke nerd te voeden.
Ik kwam laatst deze tegen, ik vond hem leerzaam en vermakelijk. Deze dame is horlogemaker en historicus in Engeland en heeft zelfs een PhD in horology. Het boek gaat over bijhouden van tijd door de mens, waarbij de meeste paginas worden besteed aan klokken en horloges vanaf de middeleeuwen tot nu. Aanrader.