Ik ben ook een sucker voor oldskool motorsport. Wat een tijd. Deze foto is van de Avus-ring in Berlijn. Een lang stuk rechte snelweg op en neer met aan één kant een kombocht zonder beveiliging aan de buitenkant. En ja, dat ging wel eens mis. Deze coureur kwam beneden in de bosjes terecht (ze droegen nog geen gordels) en overleefde op magische wijze.
Sterker nog, Carel startte zijn gecrashte Porsche en reed gewoon terug de baan op via de pit ingang. Iedereen dacht dat hij morsdood was, net als Jean Behra (die je op de foto hierboven uit de auto ziet vliegen). Na een ronde als “ghost rider” kreeg de Beaufort alsnog de zwarte vlag.
Toffe schoenen, Converse aan het ronde label te zien ?
De Type xx die sterk op de 765 lijken waren niet algemeen te koop maar alleen voor Defensie beschikbaar. En ook iets kleiner dan de Breitling die met 41mm gezien Carel` postuur beter paste denk ik.
Breiting was ook dé bekende naam voor chronografen in de tijd dus het klopt met keuze voor Porsche en Converse. Heer van (merken)stand dus
En het is de 765 AVI, de Co Pilot ( Panda wijzerplaat) kwam pas later circa 1963/5 dacht ik, dus die foto van de re-edition 1953 is de beste match.
Je hebt de jaren goed, 765 is 1953, 765 AVI in circa 1955 maar Co Pilot naam is echt van later volgens mij circa 1965. De re-edition 1953 die ik noemde is dus eigenlijk te vroeg maar goed als foto vergelijk.
De Premier kast is kleiner met 38mm en op de foto`s lijkt het een “groot” horloge.
Als je de topictitel nog kan aanpassen met ; is een Breitling ? oid dan is hij beter zichtbaar en vindbaar voor de Breitling liefhebbers die nog kunnen aanvullen of verbeteren.
Hier nog wat meer info over 765 en Premier etc;
[Buying Guide: The Best Breitling Watches From The 1950s]