Horloge demagnetiseren omgeving Haarlem

Ik ben op zoek naar een adres in Haarlem of omgeving waar ik twee horloges die opeens te snel lopen wil laten demagnetiseren.
Het dichtstbijzijnde dat ik zelf kan bedenken is Wesselink & Vreeker in Alkmaar.
Zie ik iets over het hoofd ?

1 like

Geen HF’er in de buurt die zo’n apparaatje heeft?

1 like

Wellicht kun je hier iets vinden

1 like

Weesp: kom maar langs als het niet te ver is.

6 likes

:ok_hand:

1 like

Ongeveer even ver (maar dichterbij dan Alkmaar) is Timefix, Akersloot. Mocht er iets anders aan de hand zijn, kan Ed je haarfijn uitleggen wat dat dan is. :face_with_monocle: :+1:

Het wegvallen van Peter Klemann (gestopt) laat idd weinig over in Haarlem zelf…

1 like

Ik zit in haarlem zelf met zo’n apparaat, je mag het wel even lenen

4 likes

Heb je ook een afregelapparaat? Anders is het gissen naar het resultaat.

Jawel, maar ik zit niet in omg. Haarlem…

Dat is een mooi aanbod. Ik heb er geen ervaring mee. Is het risicoloos zelf te doen ?

Ja, als je maar weet hoe. Het horloge drie tot vijf seconden vlak boven of op het apparaat, daarna langzaam van het apparaat verwijderen terwijl je het knopje ingedrukt houdt.

Het langzaam verwijderen is essentieel. Ook wordt aangeraden om het alleen te doen als het horloge niet meer loopt.

4 likes

Wat Hans zegt. Ik heb het zelf gedaan met mijn Seiko van een paar duizend… en dat hielp heel erg!

Ik wil het ook wel voor je doen, inclusief opmeten, maar dan moeten we even een goede tijd afspreken. Zit met een weerbarstig klein ventje thuis :upside_down_face:

2 likes

Dunzdeck, zal ik ze langs brengen op een moment dat jou schikt en je me een seintje geeft als ik ze weer kan ophalen ? Ik ben deze week vrij dus kan zowel overdag als ‘s avonds.

1 like

Dank voor dit sympathieke aanbod. Omdat er dichterbij een aanbod is maak ik daar gebruik van.
Nogmaals dank !

Dankzij Dunzdeck loopt de Squale weer prima. Met de Frederique Constant is meer aan de hand, daarvoor ga ik op zoek naar een adres die hem kan nakijken.

Dunzdeck bedankt voor je service !

7 likes

Uit nieuwsgierigheid: over welke afwijking hebben we het?

Afhankelijk van positie ongeveer -50 tot -90! sp/d

(Gemeten met Watchtuner, dus geen info over amplitude bijv)

1 like

Graag gedaan!! Leuke kans om een paar mooie horloges te zien ook. Was al een tijdje benieuwd naar Squale :slight_smile:

Dat is idd wel een grote variatie.

En het horloge is uit 2018. Ik snap er niets van, maar het is niet anders. Ik ga hem opsturen naar FC.