Horloge en referentie

Niets is leuker, dat vind ik althans, om een leuk vintage horloge op de kop te hebben getikt en vervolgens referentiemateriaal te vinden waar jouw horloge staat afgebeeld. Vaak is dat een catalogus of een advertentie.

Naast een referentienummer biedt dit vaak ook de mogelijkheid om te kijken of de juiste bezel er op zit en waarop het horloge oorspronkelijk geleverd werd, staal of leer en welke bracelet.

En nu komt het. Wat als er meerdere modellen zijn afgebeeld? Houd je het dan bij het horloge dat je in je bezit hebt, of voel je de dwang om ook de andere modellen te verzamelen.

Oftewel, ga je voor de volledige advertentie?

Dit model had ik reeds in mijn bezit. Toen het andere model langskwam, kon ik het niet laten en voila

Gelukkig ook op de originele bracelet met een bijzondere gesp met fijnafstemming.

Deze advertentie is afgevinkt :stuck_out_tongue_winking_eye:. Op naar de volgende.

Hoe zit dat met jullie? Toon je horloge met bijbehorend referentiemateriaal en laat weten hoe jij in de wedstrijd staat.

19 likes

Jouw referentie materiaal zet me aan het denken. Ik zie op veilingen nog al eens dealer documentatie worden aangeboden, vaak voor weinig. Dat is natuurlijk wel betrouwbaar referentie materiaal ipv een duur boek over het merk of allerlie online bronnen van verschillende kwaliteit.

Is jouw tweede horloge wel een echte, de kleur komt niet overeen met het referentiemateriaal :joy: :joy: :joy:

1 like

Tja, dat heb je als je ‘s avonds met sfeerverlichting foto’s maakt ….

1 like

Ik heb hier ergens ooit een foto neer gezet van een reclame met een vroege kwarts van Seiko en het bijbehorende horloge. (Heb ik nog steeds). Foto kan ik zo niet meer vinden. Is idd erg leuk om te verzamelen.

2 likes

Tempting… maar nee. Dat gaat vreselijk uit de klauwen lopen ben ik bang :joy:
Leuke exemplaren overigens :+1:

1 like

eerst was er de Cyma Navystar,

en later de Doxa

de cocktail laat ik aan mij voorbij gaan :partying_face:

6 likes

4295580594_cacf416948

5 likes

Erg mooi en op de originele band. Chapeau!

1 like

Goede bron voor vintage advertenties is

kan eindeloos in Europa Star tijdschriften bladeren

nog iemand goede andere bronnen?

2 likes

Dank je, deze kon ik niet laten lopen. :blush:

1 like

https://www.hifi-archiv.info/Uhren-Werbung/

2 likes

Nog wat inspiratie, sommige van mijn plaatjes werken niet meer (tinypic)

2 likes

Ik zoek wel eens oud reclame materiaal, maar alle horloges uit een reeks kopen zou te kostbaar worden. Verder koop ik liever weer een geheel ander horloge. Aan deze advertentie te zien werd er toen ook al heel wat afgeleuterd door de jongens van de marketing. Het doet bijna afbreuk aan het horloge. :wink:

5 likes

Goede tip @Cricket33.
image

5 likes

Sylvie Vartan heeft eind jaren 60 een aantal horloges ontworpen voor Kelton. De Franse actrice en zangeres heeft enkele typisch 70’s designs gekozen, voorzien van haar handtekening.

En je raadt het al. Got to have them all. Deze kwam vandaag binnen.

Een mooie toevoeging aan de bestaande collectie.

Wordt vervolgd …

7 likes