Horloge en show een tipje van je werk? (Deel 1)

Je instagram post blijven leuk :+1:

2 likes

Klopt! Meubelmaker/interieurbouwer.
Dat je een F45 herkent betekent op z’n minst een affiniteit met die branche?

2 likes

1 like

haha, nice!
een vintage freesbank!
(uit de hand gelopen-) hobby of werk?

Werk , de oude machines zijn veel degelijker en stabieler .

Zeker waar! Gietijzer en staal is vaak te verkiezen boven alu en plastic. Gelukig is de F45 gewoon staal!

1 like

Zeg dat maar tegen @Arie_Kabaalstra !

2 likes

Daar ben ik het in grote lijnen mee eens…
'k zou graag een oude Hembrug DR-1, of een Schaublin 130VM in mijn werkplaats hebben, of qua freesbank, een Emco F3, een Aciera of een Maho…

die oudjes doen’t nog best, en ondanks de gepeperde prijzen zijn ze veel minder duur dan een nieuwe machine…

ik kreeg vandeweek een mailtje van de Importeur van Emco… die hebben een mooie nieuwe 5-assige CNC Freesbank in de “aanbieding”… € 230.000,- :open_mouth:
'k heb onlangs nagevraagd wat de huidige uitvoering van de Emco Compact 5 kost…'k heb 2 van zulke machines… zou ik ze vervangen voor de moderne uitvoering, dan kost me dat € 21.000,- per stuk!..

4 likes

Nee.

Overveen, in een duingebied vlak bij Haarlem.

3 likes

Ik heb voor mijn klusprojectjes een CNC uit China laten komen, voor 2500 euro een apparaat die het geweldig doet. Tuurlijk het is een risico en hoe zit het met garantie? Onderdelen? Maar tot nu toe werkt hij feilloos (2 jaar in gebruik)

1 like

Leuke machine, maar dit is primair als graveermachine ontworpen, en als je een frame moet maken dat ook geschikt is voor het frezen van metaal, dan ziet de machine, en het prijskaartje er ineens heel anders uit

1 like

image

4 likes

ik hoop dat ie nu recht staat

11 likes

Niet zo ingewikkeld neem ik aan.

3 likes

Albert Heijn?

3 likes

“That’s what she said!” :joy::rofl:

sorry…maar die lag voor open doel…:slight_smile:

2 likes