Horloge en show een tipje van je werk? (Deel 1)

Ja soms denk je wel eens dat iedereen alles wel begrijpt :laughing:
Ik kijk nog steeds Friends als het toevallig op is, vooral de latere series. Gewoon, lekker op de achtergrond. Net als Southpark :joy: allebei voor de 22e keer.

1 like

:joy: heerlijk dat Comedy Central dat continu alles herhaalt.
Ik zie ook nog eens van alles opnieuw omdat mijn 15-jarige zoon al die series ontdekt. South Park, Family Guy, American Dad :grin:.

Tijd dat Seinfeld ook wordt herhaald. Mijn DVD-speler is namelijk kapot.

3 likes

1 like

Trein machinist?

1 like

Yes :+1:t3:

2 likes

@GiveMeYourDough

Is dat een zgn doodemansknop?
Of zit dat niet meer in moderne treinen?
Ben ik wel benieuwd naar.

Grt.

Ik vraag mij eigenlijk veel meer af wat voor een mogelijkheden die Befehl Knop biedt…

2 likes

We zullen het straks wel horen van de pro :grin::+1:

1 like

Nee, dit is een noodknop om in geval van nood de stroomafnemer in één keer naar beneden te laten gaan.
Normaal moet je eerst de snelschakelaar uitschakelen voor je dat kunt doen en dat kost meer tijd.

De dodeman is uitgevoerd als een voetpedaal die je ingedrukt moet houden en iedere 30 seconden even los moet laten en bedienen. Doe je dat niet of je haalt je voet er langer als 3 seconden af dan krijg je eerst een akoestische waarschuwing en vervolgens een automatische noodremming.

Hèhè, jij bedoelt wat ik denk dat je bedoelt maar ik zal uitleggen waar ie wél voor is :sweat_smile:

Als je in Duitsland (daar gebruiken ze een ander beveiligingssysteem als in Nederland) voorbij een rood sein rijdt dan krijg je een noodremming.
Soms is een sein gestoord of kan het niet bediend worden door de verkeersleider en moet je er toch voorbij. Dan bedien je deze knop en wordt de noodrem tijdelijk uitgeschakeld.
Hoop dat ik het zo in Jip en Janneke taal duidelijk heb uitgelegd.

Dit bedieningspaneel is trouwens een noodbesturing waarmee je de locomotief kunt bedienen als je bv een storing hebt aan de normale stuurtafel of als je tijdens rangeren achteruit moet rijden en uit het raam moet kijken.

De gewone stuurtafel ziet er zo uit:


Edit: op deze foto zie je er niet veel van :face_with_monocle:

12 likes
8 likes

Haha. Die kan zo in het “waar doet dat horloge je aan denken” topic :joy::joy::joy:

2 likes

Fijn he dat uitschuifbare ding. Allen de houder is waardeloos!

Topic maar eens omhoog helpen

5 likes

Opticien?

2 likes

Ja, wat je ziet is (deels) de spleetlamp.

1 like

5 likes

7 likes

Je hebt het verkeerde horloge om!

10 likes

Had een te grote Breitling moeten zijn zeker? :joy:

4 likes

Jij snapt het! :sunglasses::sunglasses: Gezien bij je collega’s? :wink:

4 likes