Horloge fabrikanten in Belgie en Nederland

ICE Watch :slight_smile:

Ik geloof dat Prisma ook een NL merk was dat voor het Quartz tijdperk zelf horloges ontwierp en gebruik maakte van zwitserse uurwerken.

Groet,

Marc

Beste horloge liefhebbers

sinds 2 jaar ben ikzelf bezig om een hologe merk op de markt te zetten.

dit is een lange maar spannende tijd geweest, en recent zijn er een aantal horloge’s klaar.

kijk maar eens op de website (verwijderd omdat site niet meer bestaat).

met vriendelijke groet

Ichthus Watches

Theo Geenen

Die stalen met zwarte dial is mooi.

Zou je eens een topic willen maken over wat er allemaal komt kijken bij het maken van een dial? Dat is uiteindelijk toch waar het allemaal om gaat als je de tijd wilt aflezen.

XXoF Schreef:

Ik geloof dat Prisma ook een NL merk was dat voor
het Quartz tijdperk zelf horloges ontwierp en
gebruik maakte van zwitserse uurwerken.

Groet,

Marc

Ik heb nog een handopwinder uit de beginperiode. Die doet het nog steeds.

Was Frederique & Constant niet ook oorspronkelijk Nederlands?

JTrapman Schreef:

Was Frederique & Constant niet ook oorspronkelijk
Nederlands?

Jep:)

Werken ze dan ook met gespeende lullen ???
(:smiley:

With all do respect:
Ik vind de term “tijdloos design” toch wat ongelukkig gekozen voor een horlogemerk…
(:smiley:

1 like

Norton Schreef:

JTrapman Schreef:

Was Frederique & Constant niet ook
oorspronkelijk
Nederlands?

Jep:)

Oorspronkelijk Nederlands qua eigendom, niet qua productielocatie volgens mij (Swiss Made)

Het heet overigens Frederique Constant, zonder de ampersand ertussen :#

Opgericht is Zwitserland in 1988 en altijd daar gevestigd geweest en heeft ook altijd daar gefabriceerd. Daardoor is het m.i. een Zwitsers merk, ondanks dat de initiatiefnemers/eigenaars Nederlands zijn (en ik als Nederlander trots ben op hun prestaties).

lencoth Schreef:

Het heet overigens Frederique Constant, zonder de
ampersand ertussen :#

Mijn excuses :smiley:

Wat gaat de tijd snel. Ik was erg benieuwd naar een lijst met Dutch home made. En zoals gebruikelijk is er altijd een topic van… nou dit dussss uit de oude doos en ik heb het idee dat er een aantal niet meer kunnen leveren. Ook mis ik een aantal “nieuw” komers. Wie O wie zo de lijst willen en kunnen aanvullen?

Gavox uit België, staudt uit nederland

1 like

Fromanteel

1 like

Stefan Ketelaars🙌

1 like

Kijk ik krijg dit nooit gevonden. wat een gave wijzerplaat. Die staudt. :heart_eyes:

Tja als lid van het forum kun je daar niet omheen 1 brok techniek. Helaas voor mijn pols onbereikbaar maar gelukkig niet voor de ogen

1 like

Strakke horloge’s en beter betaalbaar dan ketelaar :sweat_smile:

Ja, die maken best mooie horloges. Ik heb ooit een special edition willen kopen van de onderzeedienst, maar ik was helaas te laat.

1 like