Nooit in de ultrasone met het uurwerk erin,
De schroef die je mist is kennelijk ook niet functioneel.
Ja heel stoer met een Pagani ![]()
Moet er wel bij zeggen dat het een quartz betreft natuurlijk.
Net even gecheckt.
Loopt nog strak op tijd.
Dus nogmaals
Wat is daar stoer aan?
Helemaal niks.
Knakenquartz…
Die is eruit getrild
Mijn bedrijfsleider bij Siebel in de jaren 90 pleurde zijn Cartier Santos (quartz) ook gewoon regelmatig in de ultrasoon, nooit een probleem geweest.
Toen waren de mannen nog van staal en de schepen nog van hout
Wat is texen en komen die krassen daar ook van?
Denk dat er Latexen mee bedoeld wordt, verf voor op de muur. En die krassen komen ergens anders door
Er was ooit eens iemand op het forum die z’n nieuwe vintage patek even met een sopje ging wassen en dat liep verkeerd af
da’s een contradictio in terminis van heb-ik-jou-daar…ik snap wat je bedoelt, maar die
had dus blijkbaar niet in de gaten dat vintage niet nieuw is…
Tja het zou “preaching to the choir” moeten zijn hier, maar je doet dus gewoon NOOIT je hele horloge in de ultrasoon. Je richt een soort micro-ravage aan in je uurwerk, die bij kwarts dan nog relatief mee zal vallen - maar reken er niet op dat er nog olie op je astapjes zit naderhand. Gewoon niet doen. Lijkt blijkbaar stoer
maar is het niet. ![]()
Nou kun je ook zeggen - hoe meer uitgewoonde/afgewerkte AP-klonen, hoe beter. ![]()
Vergeet niet die post met de vraag of een Breitling echt was en voordat er uberhaupt een antwoord was hadden koper en verkoper het ding al in een ultrasoonreiniger geknikkerd.
Even een linkje voor degenen die die thread nog een keer willen lezen.
Ik zou het toch sterk afraden om je horloge in de ultrasoon reiniger te stoppen, een aantal jaar geleden dacht een vriend van me dat ook te doen met zijn tissot erfstuk van zijn opa… Hij was daarvoor nog waterdicht… Maar na 10 min in de ultrasoon reiniger kwam hij eruit met water in het uurwerk (automaat) pakkingen kunnen lek raken door de trillingen en ik denk met name als de afdichtingen wat ouder zijn.
Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen na een grondige service beurt ![]()