Je vergeet dat het een Vostok is, uurwerkje kost hooguit 3 tientjes
Verder heb je wel een kern van waarheid met je verhaal, had het ergens (weet even niet meer waar) al gelezen en ik vind het sowieso al bewonderingswaardig dat je dit soort zaken weet en kunt uitleggen aan ons.
Zou het zelf niet doen en adviseren.
Tempraturen kunnen best oplopen in een vaatwasser (ook al zet je hem op een lage temp.)
Ook kan er resten van glansspoelmiddel, vaatwasmiddel of andere resten schaden veroorzaken.
Tijdens het was programma kunnen ook trillingen veroorzaken die het horloge kunnen beschadigen.
Beter is om het horloge onder een kraan met lauw water schoon te maken.
Ik heb wel eens met een heftruck (5t) over mijn g-shock heen gereden nav een weddenschap, was letterlijk niks van te zien. Kwam er hetzelfde onder vandaan als hoe die eronder ging…
dan moet dit geen probleem zijn. Ben wel benieuwd naar het glas, das toch anders dan een Gshock. Misschien een laagje bubbelfolie overheen leggen tegen de krassen
Eens met Yor! Horloges horen niet in de vaatwasser…Alleen als je een vreselijke hekel aan horloges hebt dan zou ik het begrijpen maar dan begrijp ik weer niet waarom iemand lid is van horlogeforum.nl