Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kon het niet vinden op het forum.
Ik heb een horloge op het oog dat in Nederland ruim 800 euro duurder is dan in een ander land buiten de EU.
Er is een website waar je horloges kunt kopen (ik weet niet zeker of ik de naam mag noemen)
Heeft iemand ervaring met het online kopen van horloges uit het buitenland?
Hoe zit het met de douanekosten etc?
Als de prijs uiteindelijk hetzelfde is als in Nederland, heeft het natuurlijk geen zin om te bestellen.
Ik hoor graag jullie reacties en mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld.
Hi Omzi,
Ik heb vaak horloges vanuit de VS, Zwitserland en Japan etc gekocht. Over het factuurbedrag plus verzendkosten betaal je 21% BTW en als je pech hebt ook nog wat kosten. Ik reken altijd met 25-30%.
Veel succes
Eenmaal heb ik in Amerika gekocht bij jomashop. Daar heb je de keuze om vooraf al alle kosten (import, BTW, vervoer) te voldoen. Gaat via DHL en dan weet je exact wat je gaat betalen. Als de verkoper deze service niet biedt zijn de afhandelingskosten iets hoger. Hou rekening met ongeveer 25% extra.
Wat mij verder opviel is dat de creditcardmaatschappij een ongunstige wisselkoers hanteert. Daar moet je ook nog iets extra voor rekenen.
Paar weken geleden nog een horloge gekocht. via Catawiki. Komt uit HongKong.
Duurde lang, met name omdat fedEx danwel customs mij niet hadden gemailed hoeveel ik moest bijbetalen, en naar welke rekening. Weet natuurlijk wel dat dit er bij non-EU altijd bijkomt, maar te druk met andere dingen…
Dus pakje is ruim 2 weken blijven liggen op inklaringsafdeling. Zonder dat ik doorhad waarom. beetje dom…