Horloge kopen in Japan - tips gevraagd!

Meer dan al jouw bijdragen hier.
Ik link tenminste naar relevante info.

Op reddit heb je in de Grand Seiko sub een guide met winkels (mag geen link plaatsen dus zelf ff opzoeken) Denk dat de warenhuizen en tweedehandse winkels ook andere merken verkopen dan GS dus handig om dat op maps alvast op te slaan.

2 likes

kijk dit is een fijne, thanks

2 likes

Misschien kunnen we hier een categorie voor maken of faq. :roll_eyes:

On topic, ik heb gehoord dat je daar op het vliegveld ook tax free een horloge kan kopen wat natuurlijk al scheelt. GS is daar al een stuk goedkoper dan hier.

Wat ik zeg, ik heb het alleen van horen zeggen van iemand die daar is geweest. Ik kom zelf niet verder dan camping Ockenburg.

1 like

Japan is - voor vintage - een soort walhalla. Topkwaliteit maar je betaalt er wel voor

De vlaggetjes man is weer langs geweest. Het lijkt wel Noord Korea op dit forum als het gaat om vrijheid van meningsuiting.

Ontzettend mooi vooruitzicht Guus!

Wij zijn eind 2024 naar Japan geweest. Echt een geweldig land.

Wat betreft horloge aanschaf aldaar. Ik weet niet exact wat je bedoelt met ā€œbinnenkortā€? Vanaf oktober gaan de TAX FREE regels veranderen en krijg je die pas terug bij het claimen bij de douane voor vertrek. Hou er dus sowieso rekening mee dat je dan extra tijd nodig gaat hebben om daar doorheen te komen.

Wat mij opgevallen is: de bekende Europese merken liggen daar zat in de winkels met gebruikte horloges, echter zijn de prijzen niet perse interessanter. De door jou genoemde DateJust zal naar verwachting dan ook niet heel veel goedkoper zijn. En vergeet niet dat je bij terugkomst de importkosten er nog bij moet tellen.

Wat wel interessant kan zijn, zijn de Japanse merken. Die zijn in aanschaf toch een redelijk stuk goedkoper en daardoor gebruikt ook een stukje goedkoper. Daarnaast heb je natuurlijk unieke JDM modellen die hier lastig te vinden zijn.

Ontzettend veel plezier daar!