Horloge met maanfase

leeuwentemmer Schreef:

zeno Schreef:


http://www.wristwatchhaven.com/wp-content/uploads/

2009/09/seiko-premier-direct-drive-moon-phase.jpg

Bij de juwelier kost deze klok rond de €1100,
echter op ebay is deze voor een stuk goedkoper
te
vinden.

Gr,

Ron.

Prachtig horloge alleen onvindbaar op ebay. Iemand
nog een goed adres?

Kijk hier:
http://cgi.ebay.com/SEIKO-PREMIER-DIRECT-DRIVE-MOON-PHASE-SRX001-SRX001P1_W0QQitemZ120510042864QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item1c0ef552f0

Gr,

Ron.

Er staat nu en zwarte op MP…

Thanks voor de link helaas verkeerde kleur…

De seagull(en overige merken) inkoopactie sluimert nog op de achtergrond. ben bezig met uitzoeken van geschikte modellen. Vindt de m308s een geschikte kandidaat. Wacht nog op bericht van de importeur van Seagull USA, dhr Kevin Ma.

Deze
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/308245582-seiko-premier-directdrive-kinetic-moonphase-srx004p1.html?return=eJw1j21qhDAQhu%2ByoP9WTVLXNCKlXqEnCDqtwXyRiXTb0rt3slgIzPPMvEwSrZj6MaobUXE5qAuCTss2bjlH1bZ7iOAbp9Oeo9U6Y%2BNtiwaSXsFf6WSNCL7dQrLhA%2FC6QSJdmBSs2bKzL3c7sXrFKYdKvFZijgfVjsAyAib5rTB%2FsKDWvJozGP%2BDmeDbkM74vuI5zefUlZg%2FHCSzlPC9bLr1z4IX%2ByLrh0GKJ7L9kwzB7KHiPe9iAkc%2FebALwVMiYLmc1zEeU1dnpKfHgHkJK0xSdmx%2Bu4y%2Ff1gsXKE%3D&df=1&fta=eNotj0FygzAMRe%2FimbK2DQQiDZscoJsegHGxST0x2INMQpLJ3SvSriT9J%2F35MtDAk6AFsS6hv5pAAglUdQSxhU4VlrocAdMKEoMC1eoDBs21VGg9g7SDDA%2BfkEZLrGRWpgTzOrnFDxg2UIf6WGoMd6ibpi0rvNyAnL%2FEDy3T4ibvFu6mGGeM5EEXKa2dLDJxgBQpD9G6rm2lOn3t6SoQyZydQA%2BKxxKEt3%2BxGxBK12NTVW5TWn%2FXdhjfgHdyTMZSH9x8zj%2F7rWTAb05m63c7drBvPw3C3AR%2B%2FrdXgQYkPF%2BvX3PgXAk%3D&fta_ind=1&fs=1
dan?

als je niet teveel geld uit wil geven , heeft citizen ook nog twee of drie modellen tussen de 350 en 450 euro

GR

Misschien een rare vraag, waarom is het nodig om een maanfase op een horloge te hebben?

Van verschillende complicaties zie ik het nut er wel van in, maar bij een maanfase heb ik dat niet.

Mijn beste,

Fascinatie, de techniek, zich verbonden voelen met….,
dit zijn zo een paar motivaties welke in mij opkomen.
Overigens heb ik zelf maar één horloge met maanfase. De Frédérique Constant Business Timer.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Nutig is inderdaad een groot woord…

Het heeft vooral te maken met een stukje techniek. Voor mij komt erbij dat ik vroeger een aantal (Friese) klokken heb gehad met maanstand.

Eigenlijk net zo leuk als de kompasfunctie op mijn T-Touch, hoewel die voor sommigen weer wel echt nuttig is.

Nuttig? Volgens mij worden er door de hier aanwezige liefhebbers slechts heel weinig horloges gedragen vanwege “nuttig”! :wink:

Persoonlijk heb ik liever weergave van maanfase op de wijzerplaat dan bijvoorbeeld subdials van een chronometer. Maanfase kijk ik stiekum toch regelmatig naar en een chronometer zou ik nooit gebruiken.

Heeft v/d Klaauw niet iets wat je aanspreekt?

Krentenbol Schreef:

Misschien een rare vraag, waarom is het nodig om
een maanfase op een horloge te hebben?

Van verschillende complicaties zie ik het nut er
wel van in, maar bij een maanfase heb ik dat niet.

Voor mij zijn er twee redenen om er een te kopen:

  1. omdat ik het mooi vind staan, en
  2. de belangrijkste reden, omdat ik er nog geen heb :smiley:

Nuttig lijkt het me ook niet, tenzij je, zoals een andere forummer al schreef, een weerwolf bent :wink:

Groeten,

Martin

Jaah, maar ik heb ergens weer net niet genoeg van dat Van der Klaauw dan wel weer aanspreekt…

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het geld niet waard zijn, maar voor mij boven budget.

Dank voor de tip!

De schijngestalten van de Maan van de Sarpaneva Korona K3 (echt waar, K3) vind ik zeer geslaagd.

Hmmm thanks voor de tip maar de stalen variant kan mij meer bekoren… Zijn dacht ik nbog relatief nieuw dus zal tzt vanzelf wel op de baai zijn entree maken.

Wauw, die is apart!

Helaas sold out and discontinued!

Ik ben fan van K3!

Amazon Schreef:

Jaah, maar ik heb ergens weer net niet genoeg van
dat Van der Klaauw dan wel weer aanspreekt…

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het geld niet
waard zijn, maar voor mij boven budget.

Dank voor de tip!

Bekend probleem mijn beste. Héél bekend probleem… :wink: