Horloge met moonphase voor 1000-2000 piek

Heerlijk horloge met wat levendigheid achter het glaasje icm toch ook rust door maar 1 wijzer en een heel comfortabele kast om te dragen. :ok_hand:

2 likes

Zoek al tijden een mooie moonphase ronde de 3k, hoe groter de maanschijf hoe beter. Helaas is er eigelijk niet heel veel moois te krijgen😭

Toch nog iets aan die topic toevoegen,?.. Misschien…

Leuk weetje, over moonphase: als je een horloge met een moonphase heb, is er in het horloge een schijf aanwezig die niet 1 maan heeft maar 2. Waarom 2 hoor ik je denken, nou dat komt omdat het om de 29 en halve dag volle maan is en een maanschijf is niet te maken met 29,5 tanden van daar een maanschijf met 59 tanden en 2 maandjes afgebeeld op de 12 en 6 uur.

2 likes

Ik vind deze echte wel chique!! Past volgens mij alleen niet binnen gesteld budget.

1 like

Gewoon een kwestie van elke avond even in de juiste richting naar de sterrenhemel kijken !

1 like

Leonidas Heuer moonphase

1 like

Na afloop nog maar de helft…

Arnold & Son doet het vaak, maar die is toch ietsjes over budget

Christopher Ward hier boven al genoemd heeft de C1 Moonglow voor 2150.

3 likes

Deze

3 likes

Een vintage Maurice Lacroix Masterpiece met moonphase complicatie.

Ik plemp even geen foto neer want er zijn er zat te vinden in verschillende uitvoeringen.

Wel jammer dat die mooie stepped case van ML alleen een flyback chrono heeft. Zonder moonphase complicatie.


Maanfase subtiel weergegeven. Net iets dressier.

2 likes