Horloge op de Timegrapher

Komt dat omdat ze anders teveel worden aangesproken voor vriendendienstjes? :wink:

Je kunt ook overwegen er zelf een te kopen.

Ja heb ik overwogen, maar vermoed niet dat ik het vaak ga gebruiken :wink:

1 like

Geen probleem, stuur bij interesse maar een pb-tje. :+1:

1 like

Ligt aan je horlogeverzameling.

Ik vind het een supergoed ding om te hebben en ik leg mijn horloges meerdere keren per jaar er op. Het is heel mooi om die vlakke lijn te zien bij +0 -0 :smile:
Daarnaast vind ik het prettig om te checken of het horloge nog goed is na een harde klap

2 likes

Ik wil het je niet opdringen hoor maar het zou een extra dimensie aan je horloge passie kunnen toevoegen en zelfs de start kunnen zijn voor nog een paar stapjes meer:

  • Je legt hem op de timegrapher en ziet dat hij te snel / te langzaam loopt.

  • Je ziet dat de beat error eigenlijk ook best groot is.

  • Je kunt het horloge zelf testen of mogelijk magnetisme is opgetreden (kompas kopen).

  • Als dat zo is kun je het horloge zelf demagnetiseren (demagnetiseer apparaatje kopen).

  • Je ziet op de timegrapher of het gelukt is.

  • Je kunt het horloge zelf open maken (kastopener kopen).

  • Je kunt de balans zelf afstellen waardoor het horloge sneller of langzamer gaat lopen.

  • Je kunt zelfs de beat error corrigeren (als de balans die handle heeft).

  • Op de timegrapher kun je zien wat je inspanningen teweeg brengen.

  • Je kunt de kast weer sluiten (met de kastopener die je gekocht hebt).

  • Je kunt na stap 1 ook denken: Ik heb vastgesteld dat hij niet helemaal OK is maar Wow, dit wordt me allemaal teveel. Laat ik mijn horloge weg brengen voor een service naar een horlogemaker met HF recensie

Nog een laatste tip: probeer dit de eerste keer niet met je Patek. Oefen eerst op simpele uurwerken waarbij het niet erg is als je foutjes maakt.

Just my 5 cents!

13 likes

Je behulpzaamheid is aardig, maar is er geen alternatief voor die nader te noemen website te bedenken?
En dus echt niet tegen jou bedoelt @Aqualand maar:
Waardeloze rommel en misleiding is het verdienmodel bij die toko, zou verboden moeten zijn als je het mij vraagt.

1 like

Dus dit :joy:

Ik ben nogal een klungel :disappointed:

1 like

Ik weet er wel 1 :sweat_smile:
https://m.nl.aliexpress.com/item/33000780729.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.5a806bd2pvImtZ&browser_id=9ce88a4d12704207aa37432dde94ee5c&aff_trace_key=b960712139674d1c8a9700d79e8439bf-1571782874314-04574-seat8CwG&aff_platform=msite&m_page_id=ajg6fksobqscavtx1755191afc11dff213d524b45e&gclid=&imgsrc=ae01.alicdn.com%2Fkf%2FHTB1kzwdQMTqK1RjSZPhq6xfOFXas.jpg_640x640Q90.jpg

Natuurlijk zijn er alternatieven! Klik maar eens op onderstaande link… :sweat_smile:

https://www.cousinsuk.com/category/mechanical-quartz-watch-testing

EDIT: dezelfde Weishi1000 waarnaar ik verwees kost bij Cousins 160 pond EX btw. Aan jou de keuze waar je hem koopt!

https://www.cousinsuk.com/product/weishi-1000

2 likes

Dit vind ik wel een ijzersterk advies hoor !! :smile:

2 likes

https://nl.aliexpress.com/item/33000780729.html
Ik heb je URL iets opgeschoond :face_with_monocle:
Maar inderdaad alles nog beter dan Whish :innocent:
2 likes

Ja dat ging niet helemaal lekker zie ik :sweat_smile:

Is dat zo?
Maar idd helaas , die Chinezen winnen het wel 99,9 van de 100 qua prijs.
Ik heb me daar ook door laten verleiden en hem bij Ali gekocht. :grimacing:

2 likes

Ze staan op EBay ook wel eens. De mijne een paar maand terug daar uit de UK gehaald. Een 1900 trouwens ipv een 1000. Voor een paar tientjes extra een stuk mooier beeld schermpje erin.

2 likes

Ik heb er een, gebruik hem idd vaak om even een Health check te doen.
Ik heb ook gewoon een chinese versie maar doet prima zij werk :+1:
Geen spijt van dat ik hem ooit gekocht heb

1 like

Ik heb in de Oris Boutique deze gezien, die vond ik ook wel wat hebben. Lekker compact.


Of je koopt er geen, heb je ook niet de frustratie als op de timegrapher er verschillende dingen raar zijn, maar in wezen het horloge nog wel gewoon goed loopt.

En vaak weet men niet eens wat men afleest of waarvan het zou kunnen komen dat…

Hoef je er ook je slaap niet voor te laten. :wink:

2 likes

Gisteren voor het eerst mee gespeeld. Diverse klokken opnieuw afgesteld. Smaakt naar meer

3 likes

Topic kan dicht, vanavond op de koffie geweest bij @ThaPapper en mijn setje automaten aan een APK onderworpen!

Met een actueel overzicht van de staat van zijn van mij horloges en met nieuwe kennis weer in de auto gestapt!

Bedankt voor de gastvrijheid!

2 likes

Graag gedaan Bart, anytime again. :slightly_smiling_face::+1: