Horloge Polijsten door horlogemaker of door Rolex/Tudor

Als het goed is bijna niet.

Maar ben tudor en Rolex zijn de facetten van de lugs wel belangrijk…

2 likes

Ja, echt, wat een kak.

3 likes

Kijk hier heb je 2 voorbeelden. Wellicht een beetje extreem…

1 like

Jaa precies, het zijn vooral de glimmende delen. Zelf zat ik er ook al aan te denken om het zelf the proberen met Cape Cod. Op de foto’s lijken het helle lichte krasjes.

1 like

Dat klopt alleen ik vind normaal lichte gebruiksporen geen probleem alleen op die glimmende bezel zitten die krasjes wel heel erg in je gezicht veld😅

1 like

Nee zo erg gelukkig niet😅

1 like

Ik zou idd eerst afwachten hoe hij er ‘in het echt’ uitziet. Foto’s geven soms nogal een vertekend beeeld van minimale krasjes.

Een van de nadelen van digitale fotografie. Mijn vrouw wil niet eens meer op de foto vanwege die reden.
:rofl:

3 likes

Zo’n glimmende bezel met een beetje scratchmarks, ik zou er niets aan laten doen. Na de polijstbeurt komen loop je ze ongetwijfeld weer op. Nieuw is alleen maar mooi zolang het nieuw is, en door het dragen gaat de nieuwigheid er toch weer af. Gewoon eerst een poosje omdoen.

3 likes

Zo te zien is dit super makkelijk op te lossen. Even alle brushed plekken afplakken met tape en dan met mothers mag of cape cod over de bezel. Dit heb je echt in half uurtje weer helemaal netjes! Je kan ook een dremel met borstel of viltkop gebruiken, wel op de allerlaagste stand zetten natuurlijk

1 like

Jaa precies ik ha het eerst even in het echt zien.

Dat denk ik ook, zijn niet diepe krassen volgens mij. Gewoon even goed de tijd er voor nemen en alles af plakken en dan is die weer aardig netjes denk ik.
Als het niet lukt kan ik het idd altijd nog met een dremmel proberen. Doe je dan een stukke cape cod om je dremmel uiteinde?

Polijsten is een soort van kunst. Dit moet je door een juwelier/goudsmit laten doen die verstand van edelmetalen én horloges heeft. De enige die ik hiermee vertrouw is Juwelier Colitico in Soest. Het is overigens ook niet echt duur verder, reken maar op een paar tientjes.

Ik spreek namelijk uit ervaring, ik heb in het verleden mijn horlogeband daar laten polijsten (samen met wat juwelen). Wat ik terug kreeg, was het gevolg van feiloos polijstwerk. :slight_smile:

2 likes

Ik heb zelf geen cape cod maar Mothers Mag polijstmiddel. Hierbij kan je alle soorten doeken gebruiken. Het is een product uit de autowereld en ik heb het tot zover gebruikt op zwaarden, plastic glazen van horloges, staal, aluminium, etc. Werkt super goed en je doet echt een hele leven met 1 potje. Als je wilt kan ik wel een beetje ervan in een potje doen en opsturen naar je

1 like

In ieder geval niet met een Dremel. Zelfs op een laag toerental is de kans groot dat je m te lang op een plek houdt en het staal te heet wordt. Daar komt dan een doffe waas overheen die je er niet meer afkrijgt.

Polijsten is alles of niks. Als het goed wordt gedaan is je horloge weer als nieuw met alle facetrandjes mooi scherp en de lugs nog lekker dik. Wordt het slecht gedaan is je horloge verknald en wordt een ergernis. Kijk dus goed uit of je dit echt wilt en waar je het laat doen. Daarbij vind ik recensies van anderen tricky, hoe goed bedoeld ook. Wat anderen OK vinden vind ik misschien een ramp. Ik probeer daarom te leven met kleine beschadigingen of het horloge moet al behoorlijk gehavend zijn. Succes!

6 likes

Eens, maar mi maakt TS zich druk om niets. Irl zullen die paar haarlijntjes niet eens opvallen.

image

3 likes

Bedankt voor alle feedback, ik ga in de eerste instantie gewoon het klokje lekker dragen en dan zie ik wel of ik het horloge laat polijsten of niet. Als ik het laat doen wil ik wel het aller beste resultaat hebben.

3 likes

De Tudor BB41/BB36 is een heerlijk horloge
Maar net als elk horloge met een gladde bezel een krasmagneet
Heb hetzelfde issue
Probeer me er overheen te zetten
Lukt de ene dag beter dan de andere

Rgrds
Arthur

2 likes

Ja, en vaak niet gebaseerd op eigen ervaringen. Er wordt maar geroepen “ga naar Dik” terwijl niemand ooit in het echt een eindresultaat in handen heeft gehad. Of überhaupt kan beoordelen of iets goed gedaan is. Ik vind dat heel gevaarlijk.

4 likes

Zo ook “Koop bij Ten2two” :joy:
Wel terecht overigens in dit geval moet ik toevoegen :stuck_out_tongue:

3 likes