Horloge tot 1200 eu

Omdat ik onder de indruk ben van de kwaliteit en zelf bijna niks anders meer draag is mijn suggestie een Archimede

1 like

:joy::joy::joy::joy: oke volgende poging: foto gestolen van degene die hem heeft gestolen nadat hij hem had overgenomen van een ander en die ander heeft hem gekocht van iemand anders die een forumlid de foto heeft laten makenā€¦ Zo dus? :kissing_heart:

3 likes

bijna maar we rekenen het goed

4 likes

Dat noemen we tegenwoordig : Hommage.

2 likes

Welkom op HF.

Die horloges zijn zo extreem verschillend dat alle suggesties passend zijn. Werkelijk alles.
Ik raad je aan om de tijd te nemen, veel hier te lezen en te kijken en op te schrijven/foto in mapje te doen van wat je aanspreekt. Het is leuk om te doen dus niets aan de hand. Je weet toch al hoe laat het is.
Lees over merken, wat plakmerken zijn, wat microbrands zijn, wat ā€œin houseā€ betekent, wat de verschillende technische specificaties inhouden (saffier, hacking, beats per minute, de werkelijke betekenis van waterdichtheidsratings, wat het verschil eigenlijk is tussen mechanisch en quarz, automaat en handwinder etc etc etc.). Ga horloges passen en schrijf op welke maat je te groot vind, of te klein. Schrijf het type op want de verkoper weet de maat echt niet. Ik kan nog een paar alineas doorschrijven maar begin hier maar mee, dan volgt de rest vanzelf.
Het helpt als je gemakkelijk in het Engels leest. Succes!

5 likes

ā‚¬1210 ;D

3 likes

Gewoon een Seiko kopen.

1 like

Erg veel geld wel voor een squale of niet?

Vind je? Ik vind de afwerking super mooi! Wel es int echt gezien?

Nog niet in het echt gezien. Misschien had ik mā€™n vraag anders moeten stellen, waarom is hij duurder dan de andere modellen? Is dat de afwerking dan?

Seiko Astron 2e hands?

2 likes

@Hlgs

Ietsje duurder maar heel veel horloge voor je geld.

Je moet er wel van houden natuurlijk :wink:

1 like

Sunburst dial, 44mm, superr mooi dome safier glas, bakkeliet bezelinsert denk ik.

1 like

De Squale Master serie is ā‚¬2800. Ik kan zo snel niet opnoemen waarom deze duurder is. Maar dan nog, waarom is een Rolex GMT duurder dan een Explorer II. Of een MM300 duurder dan een Transocean.

Een GMT master heeft een keramische bezel en dan scheelt volgens mij maar 300 euro op een prijs van bijna 8000. Een mm300 heeft een veel beter en duurder uurwerk. :sweat_smile:

Ok, owned! Dat was een heel slecht overdachte post van mij, maar ik schrijf dit ook tijdens training tussen 2 setjes door, moet ik helemaal niet doen.
edit: was de pre ceramic Exp II niet ook al duurder? En die 62MAS in 6r15 versie (weet ref even niet) is ook een stuk duurder dan een Sumo. En die Squale is toch 60Atm, kun je gewoon 100 meter dieper mee dan met een 1521 :nerd: (nog steeds aan het trainen dus niets geverifieerd)

2 likes

Deze kocht ik om mijn Rolex honger te stillen (komt vast nog wel :nerd_face:) kost nieuw rond ā‚¬ 1.100,- geloof ik. De Longines hydroconquest 41mm

4 likes

Een Seiko Presage SPB041J1, heel veel horloge voor nog geen ā‚¬900,00.

4 likes

Zoals eerder hierboven genoemd is een tweedehands Seiko astron m.i. een goede optie, waar ik ook nog eens naar gekeken heb is een tweedehands Oris Aquis Depth Gauge :smile:

Seiko, bijvoorbeeld deze SARD009.

Zal net in je budget vallen rekeninghoudend met btw en douanekosten.

2 likes