Bulova Lunar Pilot prachtige heritage, mooie wijzerplaat rond de €300 te scoren
Waar koop je dit?
Gave hoor!
![]()
Deze absoluut doen. Ik zag deze laatst in het echt en was onder de indruk van het character van dit horloge!
Ik ben blij met mijn Casio LIW-M700D. Solar, radio controlled, chronograaf, alarm, timer, 2e tijd, saffier glas en 10 atm waterdicht. Alleen te koop in Japan bij bijvoorbeeld Waafu.com. Houd rekening met ca 25% bijkomende kosten zoals invoerrechten en btw. Kost dan ca 225 euro
Beste tip.
Ik! ![]()
Hier moet je zijn:
Fijn, een nieuw lid het advies geven op zoek te gaan naar plagiaat horloges. (hommages noemen ze dat)
Eens, op voorwaarde dat je minimaal een 17,5 cm polsomtrek hebt. (ik draag de 43mm versie)
TS heeft het over €200-300 hè
In China heb je daar gewoon een goed horloge voor
Dit horloge kocht ik dit jaar nieuw voor €315 inclusief alle kosten en BTW. Dus in Japan heb je daar ook een heel goed origineel horloge voor inclusief tijdzender synchronisatie en solar quartz.
De kwaliteit van de hommages mag dan prima zijn, het ontwerp is vaak 100% gejat en voor het geld hoef je het niet te doen.
Tenzij je je rijker voor wilt doen met een “nep” Rolex…
Zeker mooi ![]()
Dit is een discussie die alleen op HF leeft…
Aan de andere kant zíjn we hier natuurlijk op HF ![]()
Dit zou mijn keuze zijn.
€299 op staal, chronograaf, quartz, 40mm. En als ik het goed heb begrepen gaat er op black friday nog 30% van de prijs af.
Tussen de 200-300 euro zou ik altijd voor een Citizen Tsuyosa of voor een Seiko Selection S Series (radio controlled) gaan. Beide in diverse kleurstellingen verkrijgbaar dus kan haast niet missen.
Dream on. Een gemiddelde analoge quartz doet 3 jaar met een batterij. 20 : 3 = 6,6
Een horloge kopen om het vervolgens in een dichte doos te bewaren. Volkomen logisch ![]()
Hier worden ze steeds slimmer mee en de nieuwe solarcellen worden steeds kleiner.
Een gemiddelde analoge quartz doet 3 jaar met de eerste batterij.
Fixed.
De derde gaat nog n half jaar mee, dan is dat gangwerkje
.
De timex hierboven is ‘n hele mooie voor dat geld!
Eens, al maak ik me daar voor een enkele regenbui geen zorgen om.
Mijn Seiko SBTM319 overleeft 2 jaar in het donker als de accu tevoren 100% opgeladen was. Mechaniek stopt altijd na 3 dagen in het donker, de tijd blijft ie bijhouden. Zodra het horloge licht ziet draait het naar de juiste tijd en datum.
Niemand die aan de wijzerplaat ziet dat dit een solar horloge is.
Nou, mijn ML kreeg na een enorme stortbui wel condens onder het glas nadat de batterij vervangen was. Toen weggegooid en nu een beetje spijt.