Horloge tot 200, 300 euro

Alba. The ancients’ word for dawn, passed down the generations into Spanish and Italian as a symbol of light, hope and new beginnings.
Alba. The inspiration for a unique watch collection, characterized by fresh, bright designs for people who cherish life and who strive to get the most out of it.

:rofl::rofl::rofl:

3 likes

Koop gewoon wat je mooi vindt.

Tussen 200 a 300 Euro?

220 ballen, heb je wel hardlex glas, maar het zijn bomb proof uurwerken. Ik heb er zelf een paar gehad, en nog steeds eentje die ik in 2007 kocht die alles mee heeft gemaakt wat je maar kunt bedenken.

Dit zit aan de bovenkant van je budget, maar van hetzelfde laken een pak, iets luxere kastafwerking, 8T uurwerkje.

Daar vind je geen moer voor dit geld. Citizen is ook al moeilijk, al zou ik waarschijnlijk een Eco Drive zonder chronograaf functie liever hebben, omdat ik grotere chronografen gewoon niet mooi vind.

Noem één horlogemerk wat geen tenenkrommende cliché-marketing doet.

3 likes

Invicta

what else

1 like

Oh, en een klassiekertje:

Buget oprekken - Brew is leuk. En Seiko Speedtimers als je je budget nog veel verder oprekt.

3 likes

Hebben we de lolbroek aan?

Wel aardig wat Jachtopzieners achter de kiezen (and counting)
Maaruh, voldoet toch echt aan de wens en er zit best leuk spul tussen.

Nou vooruit, omdat ik toch bezig ben: Fossil

1 like

Die zijn er vast. Maar je hebt daarin natuurlijk wel gradaties. En deze is echt tenenkrommend slecht.

Ook met een gewone batterij. Ik vind dat ouderwets en gemakzuchtig van de fabrikant. Solar wint steeds meer terrein en zal uiteindelijk de conventionele batterij verdringen. En dit werd ook hoog tijd.

1 like

Als je eens in de 15 - 20 jaar de capacitor moet vervangen ben je duurder uit dan 2 a 3 keer een batterijwissel, en bovendien is het goed om bij batterijwissel ook waterdichtheid na te lopen. Bovendien hoef je je geen zorgen te maken over het opladen van je horloge, en kun je dingen dus gewoon in een dichte doos bewaren.

Ik zie voordelen met een platte batterij, en dat is nog los van de grotere vrijheid die je geniet om wat voor materiaal wijzerplaat dan ook te maken zonder rekening met invallend licht te moeten houden.

1 like

5 likes

Bulova Lunar Pilot prachtige heritage, mooie wijzerplaat rond de €300 te scoren

Waar koop je dit?

Gave hoor!

:point_up_2:

1 like

Deze absoluut doen. Ik zag deze laatst in het echt en was onder de indruk van het character van dit horloge!

Ik ben blij met mijn Casio LIW-M700D. Solar, radio controlled, chronograaf, alarm, timer, 2e tijd, saffier glas en 10 atm waterdicht. Alleen te koop in Japan bij bijvoorbeeld Waafu.com. Houd rekening met ca 25% bijkomende kosten zoals invoerrechten en btw. Kost dan ca 225 euro

2 likes

Beste tip.

Ik! :smiley:

Hier moet je zijn:

Fijn, een nieuw lid het advies geven op zoek te gaan naar plagiaat horloges. (hommages noemen ze dat)

2 likes

Eens, op voorwaarde dat je minimaal een 17,5 cm polsomtrek hebt. (ik draag de 43mm versie)