Horloge tot 300€

Oriënt Ray II Blue :+1:

2 likes

Die staat ook zeker genoteerd, mooie diepe kleur blauw op de wijzerplaat. @Pat486

1 like

Iemand enig idee wat betrouwbare adressen zijn voor het bestellen van horloges als Oriënt (Mako/Ray), Seiko SKX/SARB033/035 en dergelijke. Kom veelal seriouswatches, creationwatches en longislandwatch tegen, allemaal buitenlandse site en heb geen ervaring met deze sites.

Seriouswatches is super en Nederlands…

3 likes

Eens. Groningen is voor mij ook ver het buitenland in :smile:

7 likes

Oké, half buitenlands dan @HanDavinci

Had niet gezien dat het een Nederlandse site was (.EU)

1 like

Het zijn doorgaans nog steeds allemaal lelijke konijnenhorloges, een lagere prijs maakt een aanbieding nog steeds niet beter denk ik :thinking:

Het wisselt nog al eens maar de SARBjes worden vaak bij de bekende ebay sellers gekocht, solojapan (geen klachten), citiwide-online_uk, gizmo-outlets (niet klachtenvrij). Ik raad solojapan aan, misschien een paar tientjes duurder. EU dus geen invoerkosten.

Oké so far bedankt voor alle reacties.

Heb er even over na kunnen denken en ga dit weekend op zoek naar een adresje voor het bestellen van een Oriënt Ray II Blue/Black (@Pat486). Zal even kijken waar ik een goeie deal kan krijgen. Creationwatches ziet er wel OK uit.

Mocht ik niks kunnen vinden zal ik verder kijken.

That makes absolutely no sense :thinking:

3 likes

Dan heb je er dus nooit 1 om de pols gehad…

Of je neemt de moeite om uit te leggen wat je dan eigenlijk bedoelt, kan ook…en wellicht zelfs beter dan bovenstaande reactie. Ik heb er in het verleden drie gehad en ze vallen idd klein.

Maar…niet door de vorm van de dial, zoals gezegd, dat slaat als een tang op een varken. De vorm dial is namelijk rond, en rond is geen reden voor iets om groot of klein op de pols te vallen, een dial evenmin.

Voor mij was de Citizen te klein, voornamelijk voor de korte lugs en de daarbij behorende lug tot lug afstand. Verder zouden redenen om klein om de pols te vallen kunnen zijn: gebogen lugs, kast die meeloopt met de vorm van de pols, etc.

4 likes

Dial = wijzerplaat.

1 like

Ik zie dat ik een woord verkeerd heb in het verhaal… dank je @Selie. Dial moet bezel zijn. De vorm van de bezel van een Ny0040 is een gelijkbenig trapezium oftewel het onderste deel van de bezel heeft een grotere omtrek dan het bovenste deel. Dit zorgt visueel dat het horloge kleiner lijkt dan het daadwerkelijk is.

Als je er aan de zijkant tegenaan kijkt?

Ik had al zo’n vermoeden dat het een optisch dingetje was. De wijzerplaat is door de taps toelopende bezel idd wat kleiner, daardoor lijkt het horloge ook iets kleiner.

Nee als je gewoon naar het horloge kijkt.

Vooral lekker blijven volhouden :wink:

Ik bedoelde overigens de Mako 2, ziet er imo toch net iets beter uit.

Nu nog de keuze tussen een zwarte of blauwe dial, en de verkoper maken. Wordt wss creationwatches, ze staan daar te koop voor 120€ (+evt douanekosten, ik ga uit van 30%). Dan zijn ze nog een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld horloge.nl, waar ze voor een dikke 260€ gaan.

Geen idee wat je bedoeld…

Als je een ruige duiker wil, zou ik voor een Helm gaan: http://helmwatches.com/index.html

Vanuatu:

Khuraburi:

2 likes