Horloge verkocht op chrono.

De verkoper kon er ook niks aan doen. Het ging hier om een substantieel groot bedrag waar hij een ‘backup’ voor had welke zich ineens terug trok terwijl hij duizenden kilometers verderop zat.

Gewoon een heel lullige situatie, vooral voor hem. Maar zaken zijn zaken en de aanbetaling moet hij maar gewoon verhalen op zijn backup. Laten we zeggen, een wijze les.

3 likes

Ok boomer. Eens zien waar jij met je hoofd zit als er een groot bedrag in het verschiet zit lol.

1 like

Lol dat doet me niks.

Nou, hier thuis noemen ze me ook een boomer, maar als je je middelen niet goed geregeld hebt neem je wel heel veel risico. Inmiddels wel verkocht trouwens?

Yup, dankzij de nuchtere aanpak van Jur.

1 like

Heeft ie m zelf gekocht :joy:

@Swordhand

Ik zie een verschil in “bevestigd”

En “betaling via escrow”

Thanks, ik ben er niet bekend mee.
Wellicht een systeem dat het geld tijdelijk parkeert totdat de koper ontvangst heeft bevestigd?

De vraag kwam m.i. er op neer of je het bedrag op je bankrening hebt staan? Dat is toch te beantwoorden met een simpel ja of nee? Hoop ik :smiley:

Dit plaatje, met de overigens begrijpelijke doorhalingen, geeft geen uitsluitsel of je het nu binnen hebt of niet. Als het op de esrowrekening van Chrono24 staat, dan zullen die je het bedrag t.z.t., na inhouding van commissie, aan je betalen. En anders gewoon de factuur voor de provisie op tijd betalen. :wink:

Ik begrijp je. Nee, op dit moment staat er nog geen beschikbaar bedrag op mijn rekening. Ik ben er achter gekomen, dat ik mijn N26 account heb gebruikt bij Chrono24. De transactie duur kan 2 tot 3 dagen duren.

Ik hoop, dat je begrijpt, dat ik wat voorzichtig ben.

Het antwoord is al gegeven maar inderdaad: als je via de escrow service (geld wordt bij Chrono24 geparkeerd totdat beide partijen aan de verplichtingen hebben voldaan) de verkoop afhandelt dan wordt het automatisch ingehouden.

Als de koper het rechtstreeks naar de verkoper heeft overgemaakt, dan heeft Chrono24 geen geld ontvangen en kunnen ze dus ook niks inhouden. Dan moet je dus achteraf betalen.

Ik koop (en verkoop soms) alleen via escrow service, dat is zoveel veiliger en prettiger dan hopen dat iemand iets (het besteld product) opstuurt.

Maar je hebt het geld nog niet ontvangen maar wel het horloge opgestuurd? Jij durft…

Geen horloge opgestuurd, ik wil ook eerst weten hoe de betaling zal geschieden. Daarom ook de vraag op het forum.

Het is voor de koper denk ik alleen niet zo fijn als de transactie vertraging oploopt omdat je eerst nog huiswerk moet doen hoe Chrono24 precies werkt, ik zou dat wel even communiceren.

Ik kan de prijs trouwens zien, niet dat het uitmaakt. :blush:

Goed in contact met de koper. Communicatie heeft me moeder er aardig ingetrapt, vroeger. :slight_smile:

Dank voor de heads up, mbt prijs zichtbaarheid.

2 likes

En, hoe is het verder gegaan?

vaker verkocht via Chrono. Ja die 6.5% klopt. Heb ooit een geval gehad dat hun berekening niet helemaal klopte (in mijn voordeel), maar daarna klopte de afrekening eigenlijk altijd wel.

Ik heb het netjes face to face afgehandeld met de verkoper. De betaling is via chrono en uiteindelijk volgt er een verrekening.

Ok en werkt het wel zo dat je altijd eerst het horloge moet opsturen voordat je over het geld kunt beschikken?

Zekers. Pas als het pakket overhandigd is krijg je je geld. Ofwel meteen als koper ontvangst bevestigt, ofwel na uiterlijk 7 dagen - in geval koper ontvangst niet bevestigt. Zoiets volgens mij.

Ik heb hem zelf afgeleverd. Verhaal is ongeveer het zelfde, en toch een paar kleine extra handelingen uitvoeren.