Is ook wel van de situatie afhankelijk. Stel bijvoorbeeld dat jouw vriend een ander forumlid is die al te veel Rolexen heeft verkocht de afgelopen tijd is het weer iets heel anders natuurlijk.
Om voor een goede vriend in een vertrouwde omgeving een horloge aan te bieden omdat hij niet op Marktplaats aangewezen wilt zijn kan ik me goed voorstellen en lijkt me vrij onschuldig maar er zijn ook scenarios denkbaar die onwenselijk zijn.
Beetje grijs gebied zou ik zeggen
Het is afhankelijk van de situatie en wat je onderling afspreekt. Het is hier in het verleden al meermaals gebeurt dat er voor iemand anders een horloge verkocht werd.
Als jij degene bent die 100% in wil staan voor de verkoop, en de koper verder niets te maken heeft/krijgt met jouw vriend dan lijkt me dat gewoon kunnen. Juridisch eigendom lijkt me niet van belang, maar dan moet je dus ook je verantwoordelijkheid kennen als er onverhoopt iets met het horloge blijkt te zijn of er iets mis gaat bij de verkoop. Jij kunt je dan nooit verschuilen achter het feit dat het horloge van je vriend is en jij wellicht de historie niet kent. Als jij dat op de achtergrond met jouw vriend regelt en de koper hier geen hinder van ondervindt dan is het geen probleem lijkt me. Het zal er dus op aan komen hoe goed jij die vriend kent en vertrouwt en hoe bereidwillig je bent je verantwoordelijkheid voor de verkoop te nemen (ongeacht eventuele onwelgevalligheden). Wil je gegarandeerd geen gedoe? Zou ik het niet doen.
Op de laatste zin na helemaal mee eens.
Maar als een VRIEND het vraagt doe IK het wel.
Helemaal eens!
Mijn advies in de laatste zin zegt namelijk niets over hoe ik zelf zou handelen. Ik geef alleen aan dat als TS gegarandeerd geen gedoe wenst, hij het beter niet kan doen. Want je kunt ondanks alle goede bedoelingen gedoe krijgen met de koper. Dat staat zelfs los van hoe goed je vriendschap is met de verkoper. En dat gedoe met de koper moet je wel voor lief nemen. En anders er niet aan beginnen š¤·
Ik zou er ook geen probleem mee hebbenā¦
Ken mān vrienden en het horloge dan dus ook!
Ga anders op nummer zeker en laat het horloge door een horlogemaker even checkenā¦
Dat mag zeker vriend
Kijk toch een vriend??
Maar mag je een horloge verkopen voor een vriend van een vriend?
Ik heb het wel eens gedaan. Wel zelf fotos gemaakt, het horloge vast gehad en de advertentie geschreven maar het horloge niet mee naar huis genomen. Bij verkoop zou de vriend het horloge naar de koper sturen, maar het is uiteindelijk via een ander kanaal verkocht. Niet bij stil gestaan dat dit wellicht tegen de regels zou zijn.
Wil je dat ik jouw horloge verkoop?
Zeer gerespecteerde forumleden hebben hier ook wel verkocht voor broers of andere familieledenā¦
Als je niks zegtā¦
Ik zie kansen hier (verdienmodel)⦠je 4 Rolex advertentie opties per jaar voor dik geld verkopen hier
Aleen als het echt een vriend van je vriend is
En gekocht.
We zijn hier toch allemaal vriendjes.
Dat moet je nog es zeggen in het dag/nachtbrakers topic
Idd,
Dacht dat vrouw ook mijn vriend was!