Dan zijn jullie eerder van mij af😆
Dat creatieve blijkt uit de zoveel chille topics en Posts van mij.
Ik ben ook links maar doe verder alles rechts
Gaat iedereen nou mijn Sub geintje verknallen?
Hahaha, had m niet gezien. Sorry Erik
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik aan de knop moet draaien terwijl mijn horloge om mijn pols zit.
Of zijn er mensen die hem nooit, maar dan ook nooit, afdoen?
Sowieso beter om het horloge af te doen!
Maar bij een chrono kan het toch wel praktisch zijn, zie de EZM die ik eerder gepost heb.
Daar aast vinden sommige het comfortabeler.
Een horloge voor linkshandigen? Dat bestaat niet. Maar voor een kroon op links kun je naar een Citizen NY004X kijken.
Zoek eens op Panerai destro
Hier het zelfde, linkshandig een draag mijn horloge ook links. Het voelt zo ontzettend raar aan mijn rechter pols.
Ik draag m’n horloges aan de rechter pols. Betekent dat de kroon niet aan de handzijde zit. Vind ik geen probleem.
Een horloge is toch niet per definitie voor links- of rechtshandige personen gemaakt? Het gaat toch om de dominante hand? De hand waar je het meeste mee doet, is om praktische redenen niet de hand waar het horloge om de pols zit. Daar deze anders hindert.
Althans, dat zou de gedachte moeten zijn. Ik ben zelf ook linkshandig, maar kan niet wennen aan het dragen van een horloge om mijn rechter pols en draag hem dus standaard links.
Casio? Lekker symmetrisch, vooral de squares en de kroonloze pro-treks, die hebben gewoon overal knoppen.
Dus als ik sterf, dan is dat vroeg in de ochtend! Dat is dan afgesproken. Ik ben een uitslaper, dus dat zal dan wel in m’n slaap zijn! Deal!
Willen alle linkshandigen dan hun collectie per direct aan mij overhandigen. Deze horloges hebben namelijk geen bestaansrecht.
De pushers van een chrono zitten meestal aan de rechterkant omdat dat i.d.d. met de dominante hand makkelijker te bedienen is. Dus historisch gezien wel gemaakt om links te dragen.
Aaah duidelijk, stiekem denk ik dat horloges in het algemeen standaard zijn gemaakt voor rechtshandigen om links te dragen… Er zijn immers meer rechtshandigen dan linkshandigen…
Ik weet nog dat ik vroeger op de lagere school vaak te horen kreeg dat in de lagere schooltijd van mijn meester linkshandig zijn een taboe was. Kinderen die linkshandig schreven een tik op de vingers kregen met een liniaal en rechtshandig moesten schrijven.
Moet toch niet gekker worden: horloges voor linkshandig en. Wijzers gaan zeker ook de andere kant op? Ben zelf trouwens ook links.
Ik denk dat dat gewoon beleid was; de meeste piloten en duikers waren ook vroeger al rechtshandig statistisch gezien, dus bewust zo gemaakt voor rechtshandigen.
Dat verhaal van eerder overlijden is trouwens een broodje aap.
Ik denk dat de vraag eigenlijk uit twee vragen bestaat;
- Zijn er mensen rechtsdragend? (Wellicht ook rechtshandige mensen die ook rechtsdragend zijn?)
- Wat voor horloge dragen ze dan?
Ik ben rechsthandig en linksdragend, dus leuk om te volgen topic, maar verder weinig input van mijn kant.
Horloges, die bedoeld zijn voor links, met een dikke kroon worden vaak weer rechts gedragen, omdat dat minder irritant is.