Horloge weggeef prijsvraag 2017

Top-aktie en wegens algeheel gebrek aan enige kennis omtrent wielrennen zal ik je niet lastig vallen met een PB !!

1 like

Lachen! Gelukkig heb je meer verstand van horloges (denk ik) :smile:

2 likes

Oej een kenner. Ik kan het nu wel vergeten.

1 like

Leuk idee, ik ga mee doen.
Eerst ff de startlijst afwachten

2 likes

Wat een leuk idee. Extra motivatie om het te gaan volgen. Ik ga over een maandje even ine miene mutte doen.

1 like

Die staat al her en der online.

misschien word mijn bolletjestrui nog ingevlogen na een tegenvallende giro en dan staat die er nog niet op :wink:

Maar ben maar niet bang, in tourtoto’s faal ik gigantisch dus dit zal ook wel niet lukken.

Gister in t eindpodium gelukkig ook, al had ik de dagwinnaar gelukkig goed

1 like

Klein beetje meer maar hoor :slight_smile:

2 likes

Mogge allemaal :slight_smile: de eerste dag van inschrijving heeft 12 inschrijvingen opgeleverd :slight_smile:

Je kunt nog inschrijven tot 30 juni as.

BTW met Eindtijdvoorsprong bedoel ik de voorsprong in tijd in het Eindklassment die de nr 1 op nr 2 heeft ! :slight_smile:

Veel plezier en succes :slight_smile:

2 likes

Misschien wel leuk om te laten zien wie er toe nu toe in de Gele trui gekozen wordt
 :slight_smile:

3 likes

Leuk initiatief! Ga zeker meedoen, nog even de definitieve startlijsten afwachten.

1 like

Chris zou het zeer zeker moeten kunnen, maar na Tom’s prestatie en de zeer sterke Belg(en)
 een verrassing is niet uitgesloten!

1 like

Bijzonder dat niemand rekening houdt met Contador als winnaar.

1 like

Ikzelf gok toch nog op iemand anders
 :slight_smile:

2 likes

jij wacht gewoon af waar iedereen mee komt om zelf de meeste kans op je eigen goodie te maken :slight_smile:

1 like

haha ik ben er rot genoeg voor, maar nee ik doe niet mee
 :slight_smile:

2 likes

Iedereen heeft het lijstje van 2016 bekeken zo te zien :joy::joy:

1 like

Niet gehinderd door enige kennis van zaken op wielren gebied heb ik gewoon gegoogled op favoerieten tour de france 2017


Nu maar hopen dat die wijze mannen en vrouwen ook gelijk hebben/krijgen :slight_smile:
Voor de tijd heb ik eveneens gekeken naar de voorgaande jaren, want anders zou ik zomaar een veel te lange tijd hebben opgeschreven


We zullen zien.

2 likes

Leuke weetjes 
 :slight_smile:

Ieder jaar is het weer raak: wielerfanaten verzamelen zich voor de televisie en de renners fietsen drie weken lang op topsnelheid. In de Tour de France rijden de wielrenners over een parcours grotendeels door Frankrijk. Tijdens het toernooi heerst er doorgaans een felle competitie. De Tour de France is dan ook ontstaan uit concurrentie, toen een Frans fietstijdschrift het in 1903 organiseerde om lezers te werven.

Twee jaar na de uitvinding van de fiets in 1867 organiseerde het Franse fietstijdschrift Le VélocipÚde Illustré een fietswedstrijd tussen Parijs en Rouaan, een afstand van 130 kilometer. Voor moderne wielrenbegrippen lijkt dat niet zo ver, maar de wegen waren veelal onverhard en de fietsen hadden nog geen kettingaandrijving op het achterwiel. In 1885 vond de Brit John Kemp Starley de kettingaandrijving voor de fiets uit en drie jaar later verbeterde John Dunlop de fiets met de luchtband. De fiets werd steeds geschikter voor de wedstrijdsport en de interesse in wielrennen steeg explosief.

L’Auto

In 1903 was het fietstijdschrift Le VĂ©lo marktleider en had concurrent L’Auto-VĂ©lo grote moeite om bij te benen. Het werd nog erger toen Le VĂ©lo een rechtszaak aanspande tegen L’Auto-VĂ©lo omdat de naam plagiaat zou zijn. L’Auto verloor de rechtszaak en moest een manier vinden om de lezersaantallen weer op te krikken. Tijdens een lunch in een restaurant in Parijs bespraken hoofdredacteur Henri Desgrange en GĂ©o LefĂšvre het idee om een fietsronde te organiseren die langer zou duren dan de bestaande toernooien. Desgrange vond het een goed idee, want het zou een gelegenheid zijn om te adverteren voor L’Auto.

De eerste Tour de France

Op 19 januari 1903 kondigde L’Auto de eerste editie van de Tour de France aan. De fietstocht begon in Parijs en voerde de wielrenners langs Lyon, Marseille, Toulouse, Bordeaux en Nantes, om hierna weer terug te keren in Parijs. In totaal reden de deelnemers een ongekende 2.428 kilometer. Na elk onderdeel van de tocht kregen de wielrenners 2 tot 4 dagen rust. De Tour de France was gelijk een groot succes en de verkoopcijfers van L’Auto namen sterk toe. Hoofdredacteur Henri Desgrange ging de geschiedenis in als ‘vader van de Tour’

Bovenmenselijke krachttest

De eerste Tour de France, die begon op 1 juli 1903 verliep wel anders dan tegenwoordig. Wielrenners hadden nog geen voorgeschreven kleding en reden de Tour in dagelijkse kleding. Ook de fietsen waren nog niet zo geavanceerd en snel als de huidige racefietsen en de eerste tocht, de 467 kilometer van Parijs naar Lyon, werd gereden in 17 uur en 45 minuten. Desgrange zag de Tour de France als een manier om te adverteren, maar ook als een bovenmenselijke krachttest. Van de 60 deelnemers haalden dan ook maar 21 wielrenners de finishlijn. De eerste editie werd gewonnen door Fransman Maurice Garin. Één wielrenner werd overigens betrapt toen hij een eindje met een auto meeliftte, maar werd niet gediskwalificeerd.

(Bron: IsGeschiedenis)

2 likes

Gele trui: Verstappen
Eindtijdvoorsprong 4maanden 1week 2dagen en 36minuten 2.4 seconden

Bolletjes trui: van Gerwen

6 likes