Daarmee krijg je de finish touch terug, maar er blijven krassen in het metaal zitten. Hele fijne haarkrasjes gaan er wel mee uit.
@Chris_EU heel mooi resultaat bij die band die een ongeluk van dichtbij heeft meegemaakt. Alleen, als je aan de slag gaat, heb je materiaal verwijderd. Het zal misschien minimaal zijn, maar anders moet je eerst de butsen en krassen opvullen.
Er zijn technieken om metaal te verplaatsen, zoals klei boetseren
Uhm, dat klinkt als dat filmpje van die vrouw uit de sectie met filmpjes. Burning the metal…
Echt?
Ja, verhitten tot het echt zacht wordt, dus roodgloeiend. Dan zou je dat in theorie kunnen doen.
I love your language!
Het is wellicht slim om de band los te halen van het horloge zodat je het horloge niet hoeft te versturen.
Klopt, maar deze theorie heeft niks met horloge polijsten te maken😂 als je een pit in de zijkant van je kast hebt, dan kan ik die zonder zichtbare materiaal verlies, dicht maken. Ik zie dat er een hoop misvattingen zijn op het forum, omtrent polijsten.
Teminste, je hebt mensen die in dit geval de kast dunner polijsten, maar dit is niet de juiste methode.
Uitsluitend door reine maagden bij het licht van den vollen maan!
Misschien leuk om daar, ter lering en vermaak eens een topic over te maken? Ik ben in elk geval geinteresseerd!
Welke korrel heb je gepakt? Nog een keer nagepoetst met wat polijst? Ziet er tof uit!
Korrel 100. Dat was de fijnste. Verder niets gedaan.
Polijsten = heel fijn schuren = materiaal wegnemen.
Anders gebruik je een andere techniek als je beweert niets weg te nemen. (Ik dacht ergens te lezen boetseren? Smeden )
+1
Ik begin erg benieuwd te worden. Tenzij je natuurkundige wetten hebt weten te overtreden weet ik niet hoe je dat doet. Tenzij je eerst materiaal toevoegt door bijvoorbeeld laserwelding en daarvan dan het overtollige materiaal verwijderd.
Polijsten betekend het bewerken van metalen, met als doel het oppervlakt zo glad mogelijk te krijgen, wat ook wel het black polish (mirror) effect heet. Deze handeling is het lastigst en neemt het meeste tijd in beslag. Als je met een vergrootglas kijkt, dan zie je geen oneffenheden meer en weerkaatst het licht in 1 keer terug. Het uiteindelijk afwerken (final finish), zoals satineren, schuren of buffen doe je in de laatste minuten.
Om nog even terug te komen op het boetseren van metaal. Wat er letterlijk gebeurd, is dat je metaal verschuift en zo diepe butsen dicht maakt. Niks wordt roodgloeiend. Je smeert het metaal als het ware uit en deze techniek is enkel toepasbaar op ronde vlaktes, zoals de zijkant van een Oyster kast. Rechte vlaktes moet je inderdaad lassen en met bijvoorbeeld een lapineer machine weer recht schuren.
Je had beter op moeten letten bij natuurkunde. Dit is onmogelijk. Het is geen chocopasta.
Hier nog even een beetje grondslag;
When polishing with a very fine grain abrasive the materials are removed on a molecular level and often need some sort of medium to remove the loosened material.
Nog even voor de helderheid; ik vind niet dat er wat mis is met wat je doet. Het is een kunst.
Maar schuren zonder materiaalverlies gaat er hier niet in