Horlogebandje aanpassen

1. Accepteren dat je een fout hebt gemaakt
  2. Inzien dat alle manier om hem passend te maken, sub-optimaal zijn
  3. Passende band bestellen
  4. Jezelf vergeven.

Altijd lastig als je niet het antwoordt krijgt wat je wilt horen.
Het komt op mij over alsof TS allang zijn zinnen gezet heeft op het verbouwen van het bandje, alle negatieve adviezen ten spijt.
Veel succes met het gepruts.

Denk dat ik toch maar een passende Vostok ga zoeken:)

Hendrik

Soms pakt het redelijk uit

Eric

Dit is wat ik ook in gedachte had en ook al diverse malen heb gedaan.

+1 dus.

Elf.

EricPP Schreef:

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
Seiko/SeikoMaratec4.jpg

Eric

+1
dat bedoelde ik ook met mn monstervoorbeeld. zwart-oranje rubberbandje ingekort. nu kan ik me voorstelle dat mn lederen gnik bandje de randjes wel wat meer kan gaan rafelen enzo ivt rubber.

EricPP Schreef:

Dat ziet er prima uit. Ook doordat het materiaal door-en-door gekleurd is & je niet met een viltstift aan de gang hoefde.

Als je alleen Tussen de Lugs een “hoekje” eruit kapt, dan ziet het er naar mijn mening nog wel netjes uit.
de hele band smaller maken… da’s lastig…

Ik had 't laatst andersom… kocht een Nato strap, ik dacht dat ik 22 mm gekozen had… maar ik kreeg een 18 mm thuis… Nou en… ik had ook een horloge waar die 18 mm band mooi bij stond… later nog een 22 mm besteld, en twee keer gechecked of ie echt wel 22 was… :slight_smile:

mocht je nu het snijden niet aandurven… terugsturen is één optie, verkopen een tweede… dan lever je mogelijk wel wat munten in… maar ach… :slight_smile:

Arie, het is geen kwestie van de hele band versmallen, maar 1 m.m. aan elke kant.
Ik laat het nog een paar dagen op mij inwerken alvorens het Stanley mes er al dan niet in gaat.

Hendrik

p.s. o, als ik toch foto s kon maken en plaatsen dan mocht ik misschien ook wel verkopen op dit forum :slight_smile:

hendrik Schreef:

Arie, het is geen kwestie van de hele band
versmallen, maar 1 m.m. aan elke kant.
Ik laat het nog een paar dagen op mij inwerken
alvorens het Stanley mes er al dan niet in gaat.

Als het een duur bandje is, zou ik 't niet doen.