Horlogemaker gezocht Rolex

Uit een erfenis verkregen submariner met kapot glas.
Ik twijfel ook aan echtheid omdat er geen doos of papierwerk aanwezig is. Het is wel een automaat aangezien deze gaat lopen bij beweging. Kunnne jullie een horlogemaker aanbevelen regio Zeeland , Noord Brabant die er naar zou kunnen kijken en eventueel nieuw glas in zou kunnen zetten.

1 like

Ik ga hem even verplaatsen naar het juiste topic.

Plaats ook even een foto van voor en achterzijde.
Misschien zijn er hier al leden die zo kunnen zeggen of die echt is of niet.

Kijk even in dit lijstje of er iets in je buurt zit.

Op echtheid checken kan Peters en Peters in Uden wel.

Leden kunnen dit waarschijnlijk ook wel op basis van een paar foto’s

Ik kan je @tempus aanbevelen. Die zitten in Noord-Holland, maar zijn erg goed. Ze hebben bij schaap&citroen of bij Gassan gewerkt, zijn enkele keren bij de mannen van de tijd podcast geweest en maken hem al open voor een eerste schouw waar je bij staat.

1 like

FTFY

1 like

Koen, Tilburg. Supervakman

Post even een foto van voor- en achterkant en waarschijnlijk heb je zo uitsluitsel hier of het om een authentiek exemplaar gaat.

99% van de erfenis Rolexen zijn fake.

4 likes

Timelab watches in Hellevoetsluis?

Afwezigheid van doos en papieren zegt niet zo heel veel. Het is eigenlijk nog nog niet zo bijzonder lang dat dit soort horloges als verzamelwaardig worden gezien, dus vroeger was het vrij normaal om dat weg te gooien nadat de garantieperiode verstreken was. Dus of je zo’n horloge nou nieuw of tweedehands (ik bedoel: pre-owned) kocht… doos en papieren zijn vaak al vergaan

2 likes

Hier zijn wat foto’s van horloge. Ik twijfel voornamelijk door het gewicht van horloge en het feit dat het een automaat is en omdat ik weet dat deze jaren geleden aangeschaft is via Chrono24. Horloge is aanzienlijk zwaarder dan mijn Colt en mijn superocean ||.

1 like

Er mist een marker op zes van dit bijzondere exemplaar :joy:

2 likes

Daar waar ‘deep sea challenge’ staat, hoort toch altijd ‘original gas escape valve’ te staan?

Misschien kan je de aivd bellen voor een inzending voor de kerstpuzzel van 2023, zoek de verschillen

Hint 1, een kilometer verschil

3 likes

Mooiste deep-sea inspiratie die ik ooit heb gezien! Maar geen Rolex … en al helemaal geen submariner. Leuke gadget, maar zou niet te veel uitgeven aan service …

1 like

FYI zijprofiel van de 12km deepsea die experimenteel was ziet er zo uit;

image

De eigen foto’s zijn wel mooier dan 99% in deze rubriek.

Dat verbaast mij.

Komen zulke anno 2022 ook nog voorbij?

1 like