Horlogemaker omgeving Bergen op Zoom

Als Uden niet te ver voor je rijden is zou ik even bij Pikotech langsgaan. Www.pikotech.nl

Goedenavond, er zit een een klokken/horlogemaker in Tholen alleen staat er op zijn site nogsteeds zijn oude winkelpand hij werkt nu van naast zijn huis.
http://www.bogertklokken.nl/index.php/bogertklokken

Gr. Andre.

Hey, Tholen.

Bedankt voor de tip. Dat is maar een paar KM bij me vandaan. Ik woon namelijk in Halsteren.

En natuurlijk het aanbod van Bert1 super forumgiaal (tu)

Yep idd, bedankt voor het aanbod. Ik zal even kijken of het in Tholen wat wordt.

snoeike Schreef:

Hey, Tholen.

Bedankt voor de tip. Dat is maar een paar KM bij
me vandaan. Ik woon namelijk in Halsteren.

Ik zelf uit Poortvliet vandaar, hijzelf zit in de wijk Stadszicht.

Gr. Andre.

De AR-coating zou je zelf ook kunnen verwijderen heb ik hier ergens gelezen of ander horlogeforum.

sanderCertina Schreef:

De AR-coating zou je zelf ook kunnen verwijderen
heb ik hier ergens gelezen of ander horlogeforum.

Dat kan, maar logischerwijs wil je dat dus niet.

Ja dat heb ik ook al eens ergens gelezen, alleen de aanschaf van de 2 soorten pasta’s kosten waarschijnlijk al meer dan het laten doen bij een horlogemaker c.q. juwelier.

Overigens gisteren bij Pertijs geweest, deze zeiden aan de telefoon dat het kon en dat het ongeveer 20 euro kostte.
Toen ik daar aan kwam en het horloge bekeken was, kwamen ze tot de conclusie, dat het niet mogelijk was en dat er maar een nieuw glas in moest. Kon ik gelijk een servicebeurtje laten geven aan het horloge a +/- 320 euro bij elkaar.

Het forumlid waar ik hem van heb gekocht heeft dat recent al laten doen, dus dat vond ik sowieso zonde van het geld. De juwelier in Volendam, die heeft geholpen bij de verkoop wilde het graag voor me polijsten alleen dit weekend had hij het te druk. Heel apart, dat er zo veel verschillende meningen en visies zijn op een paar oppervlakkige krasjes.

Ik zal van de week eens op Tholen kijken. Wellicht dat hij me kan helpen, anders wordt het Volendam, ( door de week zit er er een half uurtje vandaan).
Of wachten tot over een jaar of twee en dan gelijk met de servicebeurt laten vervangen.

OF zelf inderdaad een keer proberen.

Je kan ook eens kijken bij Watch This in Dordrecht. De juwelier, Bernd Würslin, kan ook echt veel! Een aanrader!!!

Zoltar Schreef:

Je kan ook eens kijken bij Watch This in
Dordrecht. De juwelier, Bernd Würslin, kan ook
echt veel! Een aanrader!!!

Bernd is inderdaad ook een goed adres, en een kennis/vriend van Bogert te Tholen.
Heb zelf een tal van vintage horloge die bij Bernd vandaan komen(kom zelf van oorsprong uit Dordrecht).

Net contact gehad met Watch This. Hij heeft het nooit gedaan, het valt wel te proberen maar het risico is dat het glas door de warmte toch kapot gaat. Dan moet er een ander glas ingeplaatst worden wat dan ongeveer 120 euro zal kosten.

Even goed over nadenken wat ik uiteindelijk zal doen.

Bert1 Schreef:

sanderCertina Schreef:


De AR-coating zou je zelf ook kunnen
verwijderen
heb ik hier ergens gelezen of ander
horlogeforum.

Dat kan, maar logischerwijs wil je dat dus niet.

??? waarom zou je dat dan dus niet willen Bert , en waarom is dat logisch ???

sanderCertina Schreef:

??? waarom zou je dat dan dus niet willen Bert ,
en waarom is dat logisch ???

Sommigen laten bijvoorbeeld van hun rolex de cyclops verwijderen zodat op het glas zichtbaar blijft dat daar iets gezeten heeft. Als je dan de coating verwijdert snap ik dat nog. (nou ja…>X;))

Een andere reden kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Die coating zit er niet voor niets, tegen reflecties dus. Bovendien krijg je als bonus vaak een prachtige blauwachtige gloed over je plaat.

Vandaar dat ik zeg “logischerwijs wil je dat niet”…

Ik zou een glas laten plaatsen met de AR coating aan de binnenzijde. Succes.

Een andere reden om deze coating te laten verwijderen is IMHO, oppervlakkige krasjes in de coating. Welke verdwijnen nadat deze coating weg is.

Geen krasjes, wel een mooi glaasje!

Als het horloge weer rijp is voor een beurt, kun je daarna weer een nieuw, echt TH glas erin laten zetten met coating.

Mmm goede tip. Ga ik eens achteraan!

Bert1 Schreef:

sanderCertina Schreef:


??? waarom zou je dat dan dus niet willen Bert
,
en waarom is dat logisch ???

Sommigen laten bijvoorbeeld van hun rolex de
cyclops verwijderen zodat op het glas zichtbaar
blijft dat daar iets gezeten heeft. Als je dan de
coating verwijdert snap ik dat nog. (nou
ja…>X;))

Een andere reden kan ik me eerlijk gezegd niet
voorstellen. Die coating zit er niet voor niets,
tegen reflecties dus. Bovendien krijg je als bonus
vaak een prachtige blauwachtige gloed over je
plaat.

Vandaar dat ik zeg “logischerwijs wil je dat
niet”…

Logisch (:smiley:
Mijn mening is dat er op saffierglas GEEN coating thuis hoort , daar saffierglas krasvrij is en een coating dus NIET.:wink: de meeste horlogemerken doen hun coating daardoor ook aan de onderkant van t glas, en niet erop.

sanderCertina Schreef:

Mijn mening is dat er op saffierglas GEEN coating
thuis hoort , daar saffierglas krasvrij is en een
coating dus NIET.:wink:

Daar zit wat in…

Het uurwerk moet ook wel uit de kast. Glas wordt enorm heet en is echt niet goed voor de wijzers/plaat/uurwerk