Horlogemaker voor Hublot en Zenith

Ik ben op zoek naar een horlogemaker voor Hublot horloge en Zenith

Officiële sites zijn te duur

Voor Zenith heb ik goede ervaringen met veldeszenith (Purmerend), vouwfietser (Weesp) en Nico Rijsman (Culemborg). Geen idee voor Hublot (maar mogelijk ook Nico of vouwfietser)

1 like

Ik heb zelf mijn Zenith 410, dezelfde die @AB64 ook heeft, naar Nico Rijsman gebracht. Erg kundig en prettig contact. Ik had wel een 410 caliber dat net iets lastiger te servicen is dan de normale el-primero’s. Hierdoor kwam ik uiteindelijk enkel bij Nico uit.

Zou hem zeker aanbevelen maar het licht er ook wel een beetje aan wat voor uurwerk je hebt. De Hublot heeft in de meeste gevallen een vrij eenvoudig caliber dus ook dit zal Nico wel kunnen maken/servicen.

Succes!

1 like

En Zenith onderdelen worden niet meer geleverd aan derden dus als je eventueel benodigde onderdelen niet via het grijze circuit te krijgen zijn zit je sowieso vast aan Zenith zelf. Voor modern Zenith laat ik het gewoon bij Zenith uitvoeren, scheelt gedoe. Heb het via andere routes geprobeerd maar dat werkte helaas niet en was ook niet veel goedkoper trouwens (voor een EP uurwerk).

2 likes

Goede toevoegingen van @automan16 en @erikscollectabl .
Moet inderdaad ook aangeven dat de door mij genoemde horlogemakers zich over mijn vintage of Elite caliber Zeniths hebben gebogen.
Mijn brand new ZEP zou ik voor service naar Zenith sturen.

Vandaag bij Jan Ubels de Klokkenmaker in Bredevoort geweest. Hij heeft Hublot gerepareerd en gaat Zenith maken. Opgeleid als horlogemaker.
Prima prijzen aanrader!

1 like

Wat was er mis met de horloges?

Beste AB64

Lijst is erg nuttig! Jan Ubels de Klokkenmaker in Bredevoort heeft mij uitstekend geholpen voor goede prijs met Zenith en Hublot. Vakman

1 like

Betrof condensatie en oxidatie in Hublot door geen afdichting meer van kroon

Zenith el primero schoonmaken, vervangen onderdelen en screw-in crown

1 like

Zou je dit even willen specificeren? Voor Hublot weet ik het niet maar voor Zenith vind ik de prijzen erg redelijk. Ik heb er ondertussen weer 1 richting Zenith gestuurd voor service. En volgende week vertrekt er weer eentje.