Horlogemerken en de bijbehorende eigenaren / holdings

Ik moet zeggen, deze vind ik duidelijker. En altijd weer handig om dit soort overzichtjes weer eens voorbij te zien komen. Dank hier voor, beiden, @Gosz en @Valentijn
Deze:


is ter aanvulling ook wel nuttig.

3 likes

Ik ben ook verouderd en verdomd lelijk, dus dat matched goed :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

3 likes

:laughing:

Maar die nieuwe. ā€¦dat ziet er toch niet uit :persevere: wat een zonde.

1 like

Bayerische Monster Watches?

:roll_eyes:

1 like

Inderdaad! Geen gezicht. Blijf dan ook lekker mijn oude avatar gebruiken.
BMW is trouwens niet alleen qua logo achteruit gegaan, maar ook de nieuwe gril (nieren) veel te groot naar mijn smaak en afschuwelijk lelijk. Weet niet of mijn volgende auto nog een BMW wordt. :flushed:

4 likes

Gewoon een mooie klassieker zoekenā€¦

Neh :confused: houdt niet zo van klassiekers.

Is dat serieus het nieuwe BMW logo? Ja dus hmm :face_with_monocle: wellicht even aan wennen

image

1 like

Vlak, plat, koud, uitstraling nul.

2 likes

Zit zelf ook te kijken wat ik ga doen. Wel bijna zeker dat ik een plug-in Hybride neem. De V60 T80 polestar of de 330e. Maar ja Volvo is ook zo, het is geen BMW :sweat_smile:

1 like

De Movado Group met de merken Movado, Concord en Ebel staat er ook niet in.

1 like

Fortis Watches AG , onafhankelijk.

1 like

Inderdaad, geen BMW! Ja, het is wel een dingetje om van je favo merk af te stappen.
Maar ik heb mijn huidige pas 1,5 jaar, dus die mag nog even mee. Kan ik nog even wennen aan de nieuwe look.

Edox zie ik ook nergens?

Glycine valt onderā€¦ ā€¦Invicta Watch Groupā€¦ Even gegoogled. :no_mouth::persevere::sweat_smile:

Breitling is inmiddels Chinees, valt niet meer onder de onafhankelijkenā€¦

1 like

CVC Capital Partners is bij mij weten niet Chinees :thinking:

Grand Seiko is van Seiko???
En ik maar denken dat het high end was.

2 likes

De Festina group ontbreekt eveneens (Candino, Festina, Jaguar en nog wat merkjes).

Engels / Luxemburgs meen ik. Ze hebben wel gigantische investeringen in China.

1 like