Goedgekeurd
Wat een beauty…
De IWC Top Gun Miramar. De kleur is niet helemaal groen, maar meer antraciet. Ik wilde hem toch even plaatsen, want dit is by far het mooiste horloge dat ik ooit heb gezien. Bovendien werd mij verteld dat de wijzerplaat verkleurt met de tijd.
Tijdens het zoeken naar een plaatje van de IWC kwam ik ook nog deze leuke Alpina Startimer Pilot Chronograph horloges tegen:
Wat een jatwerk zeg! En dan ook nog eens duur betaald…
Vind ik de Alpina echt veel mooier dan de IWC. Of mag ik dat niet zeggen?
Ik heb een leuke groene…
Mocht mijn PR 516 GL ooit de deur uit gaan dan alleen als hij vervangen kan worden door deze groene PR 526 GL:

Ik had nog nooit van sqales gehoord, maar wel mooie dingen!
Nee! Persoonlijk vind ik een aantal zaken bij de Alpina slechter geïntegreerd of gewoon minder mooi (zoals het datum-venster, de typische quartz-chrono indeling, kleur wijzerplaat, steel PVD i.p.v. keramiek). Buiten de esthetische punten om beschikt de IWC over een automaat en de Alpina over een quartz uurwerk. De enige minpunten van de IWC wat ik mij zo kan bedenken zijn het formaat en de prijs
En de open datumschijf.
Dat maakt me eigenlijk weinig uit. Ik vind de afwerking van het venstertje belangrijker.
Voor mij de mooiste uit de 80’s, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Mocht je hem toevallig hebben liggen en je vind hem best heel lelijk; “Call Eayden!”
[URL=http://s1079.photobucket.com/user/eayden/media/image.jpg1_zpsosjbdwvb.jpg.html]
Dit is natuurlijk een aftermarket wijzerplaat
Nee dus! Google maar even op 7548-700C “teal” of “green”; de duurste en meest zeldzame van de 7548 Seiko’s. (Maar lever ze vooral in bij mij! )
Ik kende deze niet. Bijzonder. 500 usd
Is niet mis!
Bedacht me net dat ik nog een groene klok zoek. Mijn pa houdt er van. Hij ging zo’n drie jaar terug eens met me mee naar de rikketik. Bij de stand van Rob @robbie409 zag hij een Seiko quartz chrono met mat stalen kast en groene wijzerplaat. Toen (achteraf stom) niet gekocht en heb dat klokje nog niet gevonden. Iemand een idee? Zou leuk zijn als ik hem die alsnog kan geven! Ga natuurlijk ook Rob even vragen.
gr. HJR
Ik vind hem heel lelijk [check]
Ik heb hem niet liggen [uncheck]
Da’s zeker wel een bijzondere, had hem nog nooit gezien.
Ik wens je suc6 met je zoektocht!
En dan nog deze, behalve dan dat ie alleen in t donker groen is
http://i.ebayimg.com/00/s/MTI3OVg5MTg=/z/t0kAAOSwl8NVdaj2/$_1.JPG