Horloges met Quick adjust clasp

Zoals iedereen hier ben ik altijd op zoek naar mijn volgende horloge en ik merk dat het een (zo goed als) dealbreaker is als het horloge een prijs boven de circa €1500 heeft maar geen quick adjust op de bracelet.

De omvang van mijn polsen verandert enigzins gedurende de dag dus daardoor gebruik ik het bijna dagelijks en ben ik het echt gaan waarderen.

Maar ik heb dus geen idee op welke horloges het nu wel en niet zit dus dacht dat het fijn zou zijn om een topic te maken waarin een overzicht komt te staan van horloges met een quick adjust bracelet, of strap met een clasp met quick adjust. die gedurende de tijd kan worden aangevuld.

Ik heb ook twee aftermarket mesh bracelets van watch gecko en daarbij heb je ook een soort van quick adjust zoals je dat op veel mesh bracelets hebt. Met quick adjust bedoel ik dus
het kunnen verlengen of verkorten van de band zonder gereedschap.

Fijne aftermarket bracelets en straps met quick adjust zijn ook welkom

Om te beginnen:

• Omega seamaster 300m
1 like

Tudor Pelagos. Aftermarket ben ik ook naar op zoek maar nog niets kunnen vinden.

Wel heb een tijdje geleden 4 sluitingen getest. Een Miltat, Helm watches, die van de Aevig Balaur en eentje van een website uit Duitsland.
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p35829h254s2738-Diver-security-clasp.html

Van links naar rechts de Miltat, Aevig, watchbandcenter en Helm.

Die van Helm vind ik veruit het meest fraai, maar die van watch band center is het slankst en voordeligst. De Miltat en Aevig zijn echt behoorlijk grof. Misschien kun je er wat mee.

Die van Helm staat en draagt fantastisch op mijn T-Touch:

6 likes

Top! Dank je wel😁

De Christopher Ward stalen banden hebben quick release en ratchet/quick adjust, dat vind ik wel een meerwaarde op staal.

Valt ook binnen budget, mooi spul.

2 likes

Klopt @Da_Watcher, fijne stalen band en makkelijk verstellen.

2 likes

Seiko marinemaster 300.

De glidelock hiervan is ook smooth

1 like

Strapcode heeft ook clasps met glide lock/quick adjust. Lijkt erg op de Miltat die hier boven staat. Maar weet niet zeker of die hetzelfde is.

Ik heb een paar strapcode gespen op oa Seiko Samurai.

Ik heb een paar horloges waar het standaard op de band zit:

• CITIZEN ATTESA JOUNETSU COLLECTION CB3016-51Z
  • Seiko Astron SSJ003J1
  • Casio Oceanus 5000 Manta

2 likes

Seiko Marinemaster/Orient Saturation Diver (zelfde sluiting, andere ingravering)

Citizen PMV65-2271:

2 likes