Horloges uit India

Heel typische kleur inderdaad dat pastel roze :thinking: Heb je een linkje?

Of Oris modellen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Linkje weg. Alleen dit gevonden. Zal ws Mumbai S zijn

Ik reed met de Alfa Spider van een vriend dit jaar naar Italië …

Wat was, of ging, er niet kapot is meer de vraag.

• Remmen
  • motor moest week voor vertrek verwisseld worden (195k km 2.0 TS, lagers hadden t begeven)
  • radio deed niks
  • verwarming bleef vol open doordat t kunstof v.d. buizen verkruimeld was
  • richtingaanwijzer en remlicht linksachter gigantisch geoxideerd,deed niks totdat alles uitgrbouwd geschuurd en teruggezet was
  • airbag defect
  • ontgrendelingsknop dakje defect

Ik vond het geen temperament meer, ik vond het rommel.

2 likes

Ik kan je ook zulke verhalen vertellen over volkswagens. Alles staat of valt met onderhoud. Dit klinkt als een gevalletje zwaar achterstallig onderhoud :thinking:

1 like

De alfa twin sparks is ook een voorbeeld van complex bedacht systeem. Zolang het werkt is het mooi. Maar als het kapot gaat is het een duur grapje.
Op zich wel fijn dat je storing kreeg in Italië. Dealers genoeg.

1 like

LOL, op de remmen en het vervangen v.d. motor na heb ik zelf de boel gerepareerd (dashboard goeddeels uitgebouwd, panelen vd deuren afgehaald, ook nieuwe kabels voor radio en achteruitrijcamera getrokken, de kunstof buizen voor de verwarming/koeling met ducktape en secondelijm in elkaar ge"macgyver"d…

Er waren nieuwe remmen nodig omdat de remblokken gewoon afbrokkelden. Die zijn bij een dealer vervangen.

Mijn vader was restaurateur bij Jaguar. Ik speelde als kind met zuigers en soldeerde auto-computers :wink:

1 like

Een van mijn HMT horloges.

3 likes

Aldus in het topic horloges uit India.

On topic, ooit een keer zo een HMT gehad maar ik was niet onder de indruk. Gelukkig heb ik deze niet meegenomen toen ik naar Italië ging.

2 likes

No shame!

1 like

Ik vind ze leuk. Ze waren goedkoop en ze lopen uitstekend. HMT past naadloos in mijn verzameling van betaalbare horloges als Vostok, Seiko 5 en Orient. Dat je in essentie een Citizen in vermomming kocht speelde ook een rol. Ik heb er zeven (één dubbele door miscommunicatie).

2 likes

Ach andere topics ontsporen ook regelmatig. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik moet hier toch op reageren.

precies dat @Bernard

1 like

Sorry hoor, maar plastic dat na 20 jr afbrokkelt?
Gewoon slechte materiaalkeus. Dat zie je bij een Duitser niet.

Lezen is niet je beste eigenschap zie ik. @Bernard

Fijn weekend

Die Alfa dashboards uit die periode zijn inderdaad niet geweldig, maar dat je zulke dingen niet tegenkomt bij Duitsers is gewoon niet waar. Bij wat oudere Audi’s en Volkswagens houden bijvoorbeeld de LCD schermpjes op het dashboard ermee op. Ook gewoon slechte kwaliteit. En dan mag je een nieuwe tellerunit a 1000 Euro gaan aanschaffen.

TanteRiekie vervangt een dashboard en de buizen van de verwarming in haar auto na 20 jaar preventief?

Kom op zeg. Dat is niet dat ik niet lees.

LCD is nog een ander verhaal dan kunststof/plastic buizen van het koelsysteem die spontaan verpulveren, of de draadjes van de speakers in de boxen waar de mantel gewoon vanaf valt, zodat je kale draad hebt…

Ik ben dat niet eerder tegengekomen op een Japanse of Duitse auto. Die hebben ook wel hun zwakheden (VAG groep met hun beruchte slechte motorenseries), maar dit is echt bagger.

Dat alles gezegd hebbende, het lcd klokje in mijn Porsche doet het nog steeds. Al sinds 1985.

Voor mij zijn India en China irrelevant als het gaat om horloges. Het liefst heb ik er zo min mogelijk mee te maken…

Aan de overkant van de Noordzee komt ook een hoop bij elkaar geraapte tyfuszooi vandaan dus wat dat betreft kan het wel kloppen.

1 like