Natuurlijk het jatwerk, kopie, hommage, enzovoorts. Maar zit goed in elkaar en geeft me de tijd om te kijken of ooit een echte speedy het voor me is.
Heb jij nou niet na een paar minuten zoiets van: ik gesp mijn The Citizen weer om?
Dit had ik altijd met namaak horloges. Hoe goed het ook in elkaar zit.
Klopt @Piede, hoe mooi ze ook zijn en op het echte werk lijken, ik merk dat ik het liefst mijn The Citizen draag, of een Tsuyosa als degelijk alternatief voor buiten kantoor zeg maar.
Verwacht ook wel dat deze snel in een doosje komt; ik ben gewend aan het fijne formaat van de chronomaster en de fantastische plaat, uurwerk. Krijg ik simpelweg geen genoeg van
Toch wel. De kosten bij import van buiten EU zijn duidelijk gekend.
Er zijn 4 zaken waarop je moet rekening houden.
A) aankoopwaarde inclusief verzending lager of hoger dan 150€ ?
B) is de verkoper aangesloten bij IOSS ?
Ja, dan geen kosten.
Nee, en aankoop boven de 150€ dan betaal je kosten,
C) welke waarde heeft de verkoper aan ?
Als de verkoper lager dan 150€ aangeeft én douane controleert het niet dan betaal je geen kosten,
D) de inklaringskosten zijn vrij te bepalen door de post of koerierdienst. Meestal tussen de 15 en 25€
Hier de berekening :
- Aankopen tot en met €150 (incl. verzendkosten)
• Geen douanerechten
• Btw (21%) wordt meestal direct betaald aan AliExpress bij het afrekenen
• Geen inklaringskosten als AliExpress de btw via IOSS afhandelt
• Het pakket gaat sneller door de douane
Voorbeeld (€100 horloge + €10 verzendkosten):
• Btw (21% van €110) = €23,10
• Totaal te betalen op AliExpress: €133,10
• Geen extra kosten bij levering
Let op: Als de verkoper de btw niet correct via IOSS afhandelt, dan moet je alsnog btw en inklaringskosten betalen bij levering.
⸻
- Aankopen boven €150
• Douanerechten: 0% voor horloges (maar wél voor andere producten mogelijk)
• Btw (21%) moet worden betaald bij invoer
• Inklaringskosten (afhankelijk van de vervoerder)
Voorbeeld (€160 horloge + €20 verzendkosten):
• Douanerechten: €0
• Btw (21% van €180): €37,80
• Inklaringskosten: €15 - €25 (afhankelijk van de vervoerder)
• Totaal te betalen bij levering: ± €232,80
Belangrijk verschil: Bij bestellingen boven €150 betaal je btw pas bij invoer, niet vooraf op AliExpress. Hierdoor worden ook inklaringskosten aangerekend.
Hij is binnen hoor! Wat een fijn horloge en wat zit die heerlijk om mijn pols
Erg blij met de micro adjustment. Anders was fitment het toch net niet helemaal geweest mogelijk…
Mag een Invicta hier ook meedoen?
Denk niet dat deze horloges uit de USA komen
Tuurlijk mag dat! Wees welkom!
Dank Ronnie maar ik loop hier al wat jaartjes rond.
De Invicta van vandaag kwam uit de kist omdat gisteren er een horloge wissel was, en dit horloge met de datum helemaal exact de voorkeur kreeg .
Jaren geleden ben ik er mee in de noordzee gedoken, en later die dag in Haarlem werd het aangezien voor een heel mooie R_&^%$ … door een verkoper bij S&C aldaar.
Deze dus:
https://www.invictastores.eu/nl/collecties/pro-diver/invicta-pro-diver-8928ob-heren-horloge-automatisch-uurwerk-roestvrij-staal-met-blauwe-wijzerplaat-40mm/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwdXbudKqjAMVybODBx1JwhIbEAQYASABEgI2EvD_BwE
Mijn fotografe is er even niet, sorry
Sorry maar we doen hier niet aan rolex look alikes
Stel je niet aan “lover” dat een verkoper bij S&C mijn Invicta aanziet voor een look alike, dat zegt iets over de kunde aldaar.
Het gros van de Invicta’s wordt gewoon in China geproduceerd. Gaan we nu in ene discrimineren?
Dat wist ik niet, het horloge heeft jaren in de kist gelegen, en begon bij de eerste aanraking al weer vrolijk te tikken
Waarom vraag je dan of je hier mag komen? Je hebt ze met Zwitserse uurwerken en dan staat er swiss Made op. Je hebt ze met Japanse uurwerken, maar het gros komt toch echt uit China, dus ik snap niet zo goed, waarom mensen daar aanstoot aan zouden moeten nemen. Sterker nog: veel horloges die hier met trots gepresenteerd worden hebben ook gewoon Japanse uurwerken. Dus ik snap echt niet waar eventuele weerstand op gebaseerd zou moeten zijn.
Schuchter als ik nu eenmaal ben toch de vraag gesteld, wist echt niet dat het uit het middle kingdom kwam.