Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

6 likes

De 42mm variant van de Sea-gull 1963 klassieker.
Bandje matcht mooi met de blauwe en rode wijzers.

10 likes

NA :partying_face:

15 likes

leuk merk he! ze hebben goed spul. deze bij mij incoming :smiley: mooi plat profiel !

7 likes

Waar is dit nu een kloon van? Zenith? Aardig kastje, die wijzerplaat had van mij iets minder druk gemogen maar de kleuren vind ik ook leuk

14 likes

Congrats! Die is leuk, ik had dezelfde. Bij mij zat er jammer genoeg een vuiltje op de grote wijzer en ik kon het echt niet meer vedragen, dus is inmiddels de deur uit.
Als je de rubberband ook hebt, dan wens ik je veel succes met het vervangen. De eerste keer heb ik er behoorlijk op gevloekt. Daarna ging het eigenlijk vanzelf. :slight_smile:

2 likes

Geen probleem. Ik had de pin er zo uit, gisteren zat de band er al op alleen geen foto van gemaakt. Nu weer even terug op staal maar ik wissel denk weer spoedig terug naar rubber.

1 like

12 likes

Bewust gevraagd om de zwarte band bij de blauwe wijzerplaat. Normaal wordt de blauwe geleverd met blauwe band.

10 likes

Deze wijzerplaat is wel tof.

Videotje:

6 likes

Hallo “ Middle Kingdom “ fans ,

Ik ben al een tijdje aan t kijken naar de verschillende Explorer varianten die vanuit het verre oosten worden aangeboden. Omdat ik door de vele Explorers het bos niet meer , wil ik hier advies over de beste Explorer van dit moment. De eisen die ik heb:

36 mm
100 meter water dicht
Automaat
Opgelegde uurmarkeringen
Saffier

2 likes

Octopus kraken explorer. Klaar :slight_smile:

36 mm :white_check_mark:
100 meter water dicht✅️
Automaat✅️
Opgelegde uurmarkeringen✅️
Saffier✅️

2 likes

Octopus heb ik ook al naar zitten loeren idd. Cronos en Octopus gaan wat mij betreft head to head. Cronos heeft ook 36 mm modellen. Hebben die ook saffier? Wat is het verschil tussen beide? Ik had ergens gelezen dat de Octopus in wekelijkheid wat groter draagt dan 36 mm. Klopt dit? Qua kastafwerking schijnt Cronos geweldig te zijn

Het verschil tussen de cronos 36 en de octopus 36, is dat de cronos proportioneel niet klopt. De octopus wint met 100% op gebied van alle aspecten. De cronos 39mm daartegen is WEL proportioneel uitstekend. Maar de cronos 36mm dus niet.

Dus kortom, mocht je de beste 36mm explorer willen. Dan ga voor de octopus, draagt niet heel veel groter dan 36mm hoor. Makkelijk te doen

3 likes

Thanks voor het advies. Het wordt de Octopus!

4 likes

Wijzerplaat is prachtig afgewerkt met opgelegde indices👌🏽

11 likes

Voor de beste 36mm Explorer, zou ik voor de echte Explorer gaan.

4 likes

https://www.octopuskraken.com/

Classic watch homage collection.

@Swashy Och die bestaat ook nog natuurlijk. @Remsjo je hoort het. de echte Rolex explorer zou ik kiezen!