Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Voor die prijsklasse is het een leuk uurwerkje. Ik heb een paar horloges met het oorspronkelijke SS1 uurwerk en die doen het eigenlijk allemaal wel redelijk. Ze zijn, zal ik maar zeggen, een beetje ‘krakerig’ met opwinden enzo. Niet mooi afgewerkt. Maar ze lopen redelijk nauwkeurig.

1 like

Dank!

Die van mij windt prima op en loopt tot nu toe ook heel nauwkeurig. Misschien toch een klein kwaliteitsslagje gemaakt bij Merkur.

1 like

Zou het helpen om de keyless works te smeren?

Zeker! Dat klopt helemaal. Met name het keyless work zit bij deze dingen vaak slecht in elkaar. Nauwelijks of geen smering tot een ondersteboven gemonteerd tonrad, iets te korte opwindas, niet goed vastgezette kroon, etc. Komt allemaal voor! :slight_smile:
En dan heb ik het nog niet over de rest van he uurwerk.

Toch zijn ze over het algemeen redelijk netjes afgeregeld en lopen ze behoorlijk op tijd. Tot ze vastlopen natuurlijk wegens gebrek aan smering/ontbreken van olie op essentiële plaatsen.
Onderkant van de markt hè? Maar daarom leuk als leermateriaal en ook niet per se slecht als je er zelf wat aan doet.

3 likes

Nog maar een plaatje!

17 likes

mijn nieuwe aanwinst.
Omdat een echte Grand Seiko toch wat langer sparen is en ik toch echt wel wil weten of ik een klik met dat type horloge heb ben ik gegaan voor de Pagani Design.
I am happy

Net als een Seiko samurai houd ik van de hoeken. Afwerking is super en de uitlijning beter dan de gemiddelde nieuwe seiko die ik heb aangeschaft.

7 likes

Ik draag deze bijna elke nacht tijdens het slapen en soms een halve dag tot de wissel. Onze zoon slaapt namelijk slecht door buikkramp en wordt vaak wakker, we houden het bij voor de huisarts en de diëtist.

Ik kan altijd zien hoe laat het is door de lumen. Of het nou 02:00 of 5:00 is. Ik vind het nog steeds een ongelooflijke kwaliteit voor het geld!

15 likes

Er zijn er toch wel weer een paar gekomen (en gegaan) de laatste tijd, mijn zoon had toch wat moeite om zicht te beheersen :joy::joy:

6 likes

Mijn meest gedragen horloge uit China. Hij draagt perfect om mijn pols. Niet te strak, niet te los. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen, maar ik ben echt fan van dit model en merk.

19 likes

Erg mooi horloge! Ik wacht op mijn PD Panda retro chronograaf. Verwacht deze binnenkort,is al in het land.

Geniet ervan :ok_hand:t5:

1 like

Thanks heb dit horloge al maanden en hij wint het echt van alle andere horloges. Heb er momenteel iets van 15.

Heb je daar toevallig een foto van?

Foto van internet afgehaald.

Ik ga de horloge op een zwarte leren band dragen.

3 likes

Deze recent overgenomen!

De afwerking is werkelijk fenomenaal, niet normaal! Wat ook niet normaal is, is de wijzerplaat, die heeft zelfs in het donker nog een sunburst :grimacing: :sunny:

Echt een geweldig mooi horloge, saffierglas, keramische insert, betrouwbaar uurwerkje erin, mooie en strak afgewerkte band met microverstelling.

Je vraagt je werkelijk af waarom je nog steeds horloges koopt die 10, 20 of 30 keer zo duur zijn… :see_no_evil:

7 likes

Vandaag binnengekomen na ongeveer anderhalve week wachten. Dit model (natuurlijk afgekeken van de Tudor Panda) had ik al eerder gezien van San Martin. Echter twijfelde ik toen vanwege de witte wijzerplaat en dito wijzers. De wijzers zouden kunnen verdwijnen in de wijzerplaat. Waardoor je de tijd niet altijd goed kan aflezen. Op enkele YouTube reviews was dit ook opgemerkt. En de zwarte versie vind ik niet zo mooi als deze type. En de prijs van San Martin vind ik toch teveel om de risico te nemen. En toen kwam Pagani Design met dezelfde horloge. En dat voor één derde van de prijs van SM! Ik denk zelfs nog minder, want ik had deze in de sale gekocht :grinning:

En ik moet zeggen dat ik erg van onder de indruk ben van deze horloge. Zeker qua afwerking! Één van Pagani’s beste moet ik zeggen. Doet zeker niet onder voor de San Martin’s die ik al in mijn bezit heb. Mijn eerste meca Quartz uurwerk ook. Ben benieuwd hoe deze zich gaat houden.

Ik ga hem eerst op een zwarte leren band dragen. Wilde eigenlijk al een tijdje een horloge op een leren band dragen, en dit model is er erg geschikt voor (vind ik :wink:) Draag alleen maar horloges op staal, wat ook erg mooi is. Enkel mijn O. Aquis draag ik op een rubberen band.

Niet slecht al zeg ik het zelf :wink:

10 likes

Mooi horloge idd! Maatje is perfect voor jou.

1 like

idd lekker ding, heb em in het groen :innocent:
Gruwelijk nauwkeurig ook.

Gooi ik ook ff mijn favoriete Chinees in de strijd :smiley:

7 likes

Tudor BB58 of BB design? ;p

Bedoel meer zoiets creëren voor ongeveer €100. Kwaliteit is echt super.

Die pasvorm is gewoon heel goed.

Het is meer de vraag soms denk ik waarom Zwitsers zo duur zijn

1 like