Snap de lol van zo’n lelijkerd niet zo.
Rolex puristen sarren voor een prikje.
Door met zo’n gaar ding rond te lopen? Volgens mij sar je dan met name jezelf.
Met de soort reacties die nogal vaak in het ‘Submariners op de camping’ draadje langskomen, zou ik 't zelf erg vermakelijk vinden.
Leuk. Net of er een bolle wijzerplaat in zit.
Zoals je mij gisteren al vertelde: deze discussie ga je niet winnen. Mensen houden zichzelf graag voor de gek.
Gelukkig zie ik ook leuke Chinese horloges voorbij komen die niet 1 op 1 gekopieerd zijn.
Ik ga me er maar niet meer druk over maken.
Zeg er dan ook niks over.
Ho nou a.u.b.
Dit is een van de weinige topics waar alles pais en vree is
Ik heb er 2
Niet op zoek naar discussie, want ik ben er blij mee en dat verandert niet, maar ik ben wel benieuwd of dit - zoals ik zelf vind - nèt anders genoeg is voor jou om niet als 1 op 1 kopie te gelden
Doe eens niet zo aangebrand dan.
Ja je hebt gelijk. Maar dit ging over de mindset met een persiflage rond te lopen ipv een horloge wat je mooi vindt.
Ik zou het niet weten. In ieder geval: leuke horloges. Mooi gekleurde wijzerplaten ook.
Relax
Thanks. Ik zeg wel eens tegen mezelf dat ik alleen ‘echte’ horloges wil, maar er komt best veel leuks, betaalbaars èn degelijks uit China dat ik er ook van kan genieten. Dit zullen niet de laatste 2 zijn denk ik haha
Helemaal mee eens, voor de kleine portomonee een prima horloge.
Ik heb hem besteld om te kijken hoe het uurwerk zich houdt en de afwerking. Ik ben onder de indruk, hij mag wel weer uitvliegen maar erg goed
Die Chameri ziet er wel echt goed uit voor een AliExpress horloge van minder dan €100. Afgeleid van een (Grand) Seiko? Geen idee.
En dan ook nog quartz in 4 stappen per seconde…
Ik draag nu deze Escapement Time. Soortgelijk merk. Ook beneden de 100 euro. Gewoon een goed horloge. Lijkt het op Grand Seiko? Ach, een beetje misschien.
Qua wijzers en kast/lugs wel. Maar goed gemaakt en een mooi horloge. En die 4 stapjes per seconde geven m wel iets extra’s.
Tis een king seiko hommage. (562X-7110)
Ik heb even gegoogeld: inderdaad, hij lijkt best op die ouwe King Seiko. Ik heb niets tegen hommages, maar toch: bij Ali staan ook horloges te koop die kopieen zijn van de Seiko Presage. Die zou ik dan weer niet kopen. Bij mij hangt het er kennelijk van af hoecgoed ik het geeerde horloge ken.