Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Ik denk zo maar dat Baltic in china gemaakt wordt en de fabriek dacht, dat design kunnen we nog wel wat mee.

1 like

Nope, assembled in France…

with parts made in china?

2 likes

Yep, je hebt gelijk! Movement: Automatic Hangzhou CAL5000a Micro-rotor

2 likes

Kan me best voorstellen dat die chinese fabriek denkt, hoppaaaa. We gebruiken die dingen nog een keer.

1 like

10 likes

Dit lijkt op het eerste gezicht heel aardig. Heb m net vijf minuten uit de doos.

Loopt netjes, windt mooi op, kast is boven verwachting afgewerkt. Jammer van die glimmende kroon maar daar halen we nog wel een schuursponsje overheen.

Later meer!

13 likes

beste explorer en sub hommage

8 likes

Mogguh

12 likes

Mogguh, deze beater binnengekomen.
Ziet er goed uit voor een belachelijke lage prijs tijdens black friday.

Seiko nh35, saffier en 20atm.

9 likes

Ah, je hebt hem binnen?

Mooi :+1:t4:
Ik las dat bij Pagani het nog weleens kan tegenvallen, maar deze is dus perfect. Ziet er ook top uit op dat bandje (wat waarschijnlijk duurder is dan het horloge :man_facepalming:t4: :smirk: )

Dat is het Nieuwe Normaal

1 like

Hahaha ja die MN band is duurder dan t hele horloge :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Wat fijn om een homage guy te zijn. Zelf een nieuw nh35 in de sugess gezet. Nu lekker weer genieten van de sub. Heb een paar berichten gekregen over de addiesdive. Deze band is natuurlijk niet van addiesdive zelf. Dit is een cheap rolex ali jubilee (zonder logo) die ik erop heb gezet, voor de nieuwsgierige.

9 likes

Het blijft me verbazen wat ‘The Middle Kingdom’ ons van horloges onder de noemer ‘Homage’ blijft bezorgen. Héél véél kwaliteit zonder de bank te breken en steeds zijn ze dagelijks te dragen zonder er een wrang gevoel aan over te houden! Ik heb er zelf al enkele in de verzameling en iedere keer voelen ze super aan!
=> BTW: Jouw collectie begint ook al aardig aan te vullen, lijkt me :wink:

4 likes

Haha de heimdallr is reeds aangeschaft. Staat in het blauwe gedeelte gezien mijn seiko turtle onderweg is. De sugess heb ik al een lange tijd. En de addiesdive ook. Addiesdive gaat niet meer weg.

Nou dat dus. Heb zelf duurdere horloges gehad. Rolex tudor oris omega. Maar een leuk hommage blijft fijner om te dragen. Meeste mensen denken zo. Ook de big spenders :wink:

3 likes

Dit is m dan, de Tandorio fieldwatch. Ik heb deze NA nu een halve dag om en ik moet zeggen hij valt niet tegen. Mocht je niks geven om een merkbeleving dan is dit een enorme aanrader.

Specificaties
RVS case 39mm, 12mm dik en 49mm lug-to-lug
AR saffierglas
NH35A Automaat
200m waterdicht met schroefkroon

Pluspunten
Accuraatheid is een keurige +7 seconden per dag
Afwerking kast is (bij mijn exemplaar) echt netjes te noemen
Strapmonster, zie fotos
Lume is mooi helder en laad snel op, boven verwachting

Minpunten
Lugs zijn wel heel erg lang voor een 39mm kast waardoor hij niet zo lekker draagt op mijn 16.5 cm polsen
De lume is net zo snel vertrokken als hij kwam
Gekke gepolijste kroon in een gebrushte kast

(deze oranje tropical is misschien wel een beetje vergezocht)

15 likes

9 likes

Zo, Seestern begint wel erg baldadig te worden. ‘Original’, vooral die lugs ook. :joy:

6 likes

Ook een nieuwe aanwinst van de sale: Seastern Sub600T. Een echt heel degelijk horloge met leuke kleurcombinaties. De enige spijt die ik heb is dat ik toch niet voor gekleurde wijzerplaat ben gegaan.

9 likes

Gefeliciteerd met de NA! Heb zelf de donkerblauwe met ceramic gehad en de oranje met ceramic nog steeds in m’n bezit. Kan ook aanraden deze op een oranje FKM rubber te dragen, geeft 'm een hele andere energie. :grin:

1 like