Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Weer op de band

8 likes

Deze tot mijn Ixdao F1 aankomt.

6 likes

Nieuw Hruodland dress watch 36mm gelanceerd

10 likes

Het zal toch niet? Zelfs de patina in het midden.

4 likes

Vandaag deze besteld. Ben benieuwd, iemand de AD2070 al in bezit?

4 likes

Wat is er met die urenwijzer gebeurd ? :scissors:

2 likes

Tja over design valt niet te twisten…… ik vind het ook niet het sterkste punt maar overall vind ik het een leuk horloge, hopelijk valt dat in het echt niet tegen zoals dat bij de Sugess wel het geval was.

Niet alles is een complot theorie.
Gewoon toeval dus.

Heel blij met deze hommage (‘top hat’ titanium, met pt5000), maar kan iemand me helpen met de “stem”? Ik krijg hem niet dichter aangedraaid (zit nu 1mm speling tussen case en kroon) en Watchdives vraagt of ik eerst langs een horlogemaker ga voor reparatie.

Is dit iets dat überhaupt lokaal aangepast kan worden of dat ik eventueel zelf kan doen? Of moet hij meteen terug naar het Middle Kingdom?

4 likes

Bij problemen.

Ten eerste wd40.
Ten tweede ducttape.

Probeer met een kwastje en wd40 je schroefdraad schoon te maken.
Misschien zit daar nog wat productie slijpsel.

1 like

Dat is zo’n typisch antwoord van een Chinese verkoper. Ik had ook een probleem met een Ixdao, zelfde reactie van de verkoper. Ik vond echter geen enkele juwelier die aan een Chinees horloge wilde werken. Ik werd gewoon overal buiten gelachen, een behoorlijk onprettige ervaring…

Na heel wat getouwtrek met de verkoper en Ali het horloge op eigen kosten retour gestuurd. Die verzendkosten zouden terugbetaald worden, maar dat geld heb ik nooit terug gezien.

Hopelijk loopt het voor jou beter. Succes!

Wd40 behandeling een paar keer herhaald, maar helaas. Durf ik te vragen waar de ductape voor is?

Nah . Dat zijn de twee algemene problem solvers.
Ducttape is voor als die uit elkaar dondert.

Anyway.
Tis een prachtig horloge.
Met of zonder extra millimeter.
Als die van mij was had ik het bij de prijstechnische ongemakken genomen.

1 like

image

8 likes

Purschuim, werkt ook vaak probleemoplossend. Niet voor alles, natuurlijk, maar toch.

3 likes

waarschijnlijk de stem net ff iets te lang. kan een horlogemaker wel fixen voor je.

probeer rob even te contacten van dulci int.

1 like

Dank voor de tips! Gat gedicht met purschuim, zie er nu niets meer van!

In all seriousness: ga Rob een berichtje sturen en even kijken, belangrijkste is dat ik er ook nu al erg blij mee ben en ik benieuwd was naar de mogelijkheden. Veel dank voor het meedenken!

1 like

Zeker geen complottheorie, wel gewoon nagemaakt. Prins Patina op de wijzerplaat slecht gedaan overigens.

7 likes

Incoming hoop ik. Toch maar weer een Red Star 1972 besteld. De vorige keer ging het mis en is het DHL pakket gestolen. Geld terug gekregen maar ik kan er toch slecht van slapen. Ik wil deze!

Zijn gewoon te koop bij Poljot maar wel voor de volle prijs. Mijn gestolen bestelling via C24 betrof een rode en een blauwe samen voor minder dan de prijs van 1.

Nu dus maar weer een rode besteld. Bij een dubieuze webwinkel. Good Stuffs oid. De helft goedkoper dan uit Duitsland. Ook ivm de koers van de dollar. Bedankt Trump. Gratis versturen, betalen met PayPal.

Gaat het mis dan gaat het mis. Ik reken nergens op. Mocht het goed gaan bestel ik misschien ook de andere kleuren nog eens.

9 likes