Deze Sugess lacht
Wel vreemd dat ze allemaal leeg zijn… schijnbaar toch niet zo opwindend ![]()
Is volgens mij ook de bedoeling van dit ontwerp, snel af te lezen in vliegtuigen terwijl je de vijand probeert te ontwijken. Ik vind hem wel cool, maar jammer van die 24 uur complicatie, een Seiko VK dingetje is dat, enorme hekel aan.
Tja, dat kunnen ze niet wijzigen wanneer ze een ingekocht uurwerk gebruiken. Ik erger me er zelf gelukkig niet aan, want ik gebruik de chrono zelden of nooit. Het gaat me vooral om de looks. Overigens is zo’n 24-uur subdial wellicht niet origineel voor het horloge waar dit een hommage aan is, maar wel een echt vlieger-dingetje. Voor piloten die de wereld overvlogen was het blijkbaar soms lastig te bedenken of het (in de tijdzone waar hun horloge op ingesteld stond) zoveel uur overdag of 's nachts was.
Ik heb dat al zonder dat ik de wereld over vlieg.
Jammer, geen automaat?
Wel een schitterend horloge. ![]()
Eigen bezit? Je had toch ook een Cronos?
Hoe verhouden die zich tot elkaar?
Klopt.
Ondanks dat beide horloges zijn uitgerust met een Miyota uurwerk, en de Cronos beschikt over een glidelock sluiting terwijl de WD een OTF clasp heeft, zit het belangrijkste verschil in de kastmaat. Dat is uiteindelijk vooral een kwestie van persoonlijke smaak.
De Cronos meet 39 mm, terwijl de WD 37 mm is.
Waar de WD net iets betere verhoudingen heeft, biedt de Cronos wat meer aanwezigheid om de pols, wat ook zijn charme heeft. Beide horloges zijn uitstekend uitgevoerd, en de bruine sunburst wijzerplaat komt prachtig tot leven in verschillend licht.
Móéten ze die dial tonen? Ik dacht altijd dat ze dat gewoon konden “hiden” op de plaat.
Zoals een datewheel niet hoeft getoond te worden bijv.
ook een maatje kleiner te verkrijgen hopelijk. rond 39mm zou fijn zijn voor mijn pols. Blijf de blauwe wel heel gaaf vinden
ik bedoelde eigenlijk de Suggess smiley panda in het ice blue.
Hoewel die explorer ook wel gaaf is geef ik daar eerder de voorkeur aan de 34/36mm exemplaren. Heb de Thorn 34mm gehad met PT5000 wat echt een heel gave GADA was.
oeps sorry.
Ik weet niet wat de exacte kastmaat van de smile Panda is, maar ik vermoed dat het ongeveer zelfde maat heeft als zijn voorganger
Deze is 41mm
Nee, maar dan hebben ze geen (werkende) rechter subdial en kunnen ze geen goede hommage van de RAF-chronograaf maken.
Vandaag van een forummer de Seiko waarop deze gebaseerd is binnengekregen, maar deze blijft toch ook degelijke kwaliteit.
wel heel gaaf horloge. misschien dat ik het wel probeer, lug to lug is nog wel acceptabel. Misschien draagt het iets kleiner
iemand al ervaring met de nieuwe geupgrade BB54 hommage van San martin? ST2130 (ETA 2824 clone). 37mm case. Alleen jammer van de rode BB58 bezel tip. Verder zit deze er heel gaaf uit en mooie afmetingen.
twijfel nog een beetje tussen deze BB54 hommage of de nieuwe Thorn T028 legacy diver om komende tijd een leuke diver te hebben. Ik draag divers meestal op NATO of FKM dus stalen band is niet mega belangrijk.

Wat is hier het daadwerkelijke verschil tussen?